مسلمانان در وحدت و همدلی پیشقدم هستند/وحدت راه پیشرفت ملل مسلمان

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی در مراسم رونمایی از ضریح سید ابراهیم مجاب گفت: ملت مسلمانان ایران اسلامی و مسلمانان جهان همواره پیشگام در راستای ایجاد وحدت و اتحاد بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، (2 بهمن)در مراسم رونمایی از ضریح سید ابراهیم مجاب در اراک با تقدیر از مردم استان مرکزی در ساخت این ضریح مطهر گفت: اینگونه فعالیت ها راهی برای وحدت و اتحاد هر چه بیشتر کشوری های اسلامی و جهان اسلام است.


وی با اشاره به کمک های مردم خیر اندیش و عاشقان اهل بیت(ع) افزود: این کمک ها نشان از عشق و ارادت وعلاقه مردم مومن و متدین ایران اسلامی و به ویژه استان مرکزی به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.


استاندار مرکزی با اشاره به وحدت و اتحاد بین مسلمانان گفت: این وحدت و اتحاد راه پیشرفت جوامع و همدلی و همراهی مسلمانان جهان با یکدیگر است.


مهندس مقیمی بیان کرد: عشق و علاقه شیعیان مسلمان به ائمه اطهار(ع) بسیار زیاد است که این عشق با شعور و شناخت همراه است و نشان می دهد که این وحدت می تواند برای توسعه جامعه اسلامی موثر باشد.


در ادامه این مراسم، هوشنگ بازوند، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز گفت: مردم استان مرکزی با همت بلند و اهداء نذورات خود یادگاری ارزشمند از خود به جای گذاشتند.


وی ادامه داد: هزینه ساخت این ضریح حدود 40 میلیارد ریال است که تماما از محل نذورات مردمی بوده است.


بازوند خاطر نشان کرد: مساحت این ضریح 5/17 متر، طول آن 7/2 متر، عرض 2 متر و ارتفاع آن 3 متر است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: وزن کلی این ضریح مبارک 6 تن با 9 پنجره و یک درب اصلی است و بدنه سازه از چوب ساج، 4 کیلو گرم طلا، 500 گرم مس و یک هزار و یکصد و 50 کیلو گرم نقره ساخته شده و عمده ساخت این پروژه در سال 1390 انجام گرفته است.


پایان پیام/
 

کد خبر 335111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha