برپایی 313 کرسی تلاوت در مساجد نمونه تهران

خبرگزاری شبستان: برگزاری کرسی های تلاوت در 313 مسجد نمونه تهران، برگزاری مسابقه خط امام و ارایه شیوه نامه به امامان جماعات از جمله برنامه های مساجد در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.


به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد منتج، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی کمیته های مساجد ستاد دهه فجر با اشاره به برگزاری کرسی های تلاوت در 313 مسجد تهران گفت: برگزاری کرسی های تلاوت فقط برای قرائت آیات الهی نیست بلکه این کرسی ها به منظور گسترش دادن مفاهیم قرآنی در مساجد استان تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این طرح امام جماعت مسجد در ابتدا تفسیر آیات مورد نظر را بیان می کند و سپس قاری قرآن به تلاوت همان آیات می پردازد، بیان کرد: جزواتی به منظور تبیین آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، بین المللی و اقتصادی تهیه شده و در اختیار امامان جماعت مساجد نمونه قرار می گیرد تا در ایام دهه فجر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره روزهای پیروزی انقلاب به این دستاوردها نیز اشاره داشته باشند.

وی همچنین گفت: جزواتی نیز برای پاسخگویی به شبهات انقلاب اسلامی تهیه شده تا در برنامه های دهه فجر برای اطلاع مردم در مساجد بیان شود تا پاسخ شبهه هایی که دشمنان در موقعیت های مختلف القاء می کنند، داده شود.

وی گفت: مسابقه کتاب خط امام مشتمل بر بیانات حضرت امام خمینی(ره) در موضوع های مربوط به انقلاب است در 300 مسجد استان تهران برگزار می شود.

وی افزود: شیوه نامه برگزاری برنامه ها و جشن های پیروزی انقلاب از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهیه شده و به زودی برای امامان جماعت مساجد استان تهران ارسال می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 335182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha