مستکبران با حمایت از تکفیری ها به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز جهان اسلام با مشکلاتی از جمله تکفیریها روبرو است گفت: مشکل تکفیری و سلفی گری ریشه ای تاریخی دارد و به عصر امیرالمومنین(ع) باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با یادآوری این که در دوران حضرت علی(ع) پدیده سلفی گری دارای دو عنصر دینی و سیاسی بود خاطرنشان کرد: به راه انداختن جنگ صفین بین امیرالمومنین و معاویه سپس جنگ جمل و حضور طلحه و زبیر دو حرکت سیاسی و اقدام خوارج نهروان حرکت دینی آنها بود.
وی با اشاره به این که در آن زمان خوارج هر آنچه پیش می آمد به خیال و محاسبات غلطشان بر آن نام کفر می گذاشتند و خون افراد را مباح اعلام می کردند تصریح کرد: در همین باره امیرالمومنین فرمودند خوارج نهروان به غلط افتاده اند و آنچه حق می پندارند غلط و ناشی از نبود شعور دینی است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: از آن پس نیز برغم آن که بزرگان اهل سنت مانند غزالی مقابل کج فهمان ایستادند، اما در نهایت آنها بساط خود را پهن کردند تا این که در قرن اخیر دوباره آن تفکر غلط از عربستان سعودی اوج گرفت و بار دیگر مسئله وهابیت و تکفیریت به وجود آمد.
امامی کاشانی با بیان این که تکفیریها موجودات بی شعورند که حتی آیات قرآن را نیز غلط می خوانند و تفسیر می کنند و با حمایت برخی قدرتها این وضعیت را برای دنیای اسلام به وجود آورده اند گفت: دشمن می خواهد از روزنه خوارج و ابن تیمیه به اسلام ضربه بزند، مشکلی که امروز در سوریه به وجود آورده اند.
خطیب نماز جمعه تهران با نکوهش تربیت افراد به نام دین و به صورت خشن و متعصب و به راه انداختن مسئله تکفیری گفت:‌ روزگارجهان اسلام این شده که عده ای تکفیری که در متن آنها انسانهای بی شعور و بی اطلاع از دین هستند با حمایت قدرتهای سیاسی جهان، اسلام را به این شکل کریه به نمایش می گذارند.
وی ادامه داد: مشترکات فراوانی بین شیعه و سنی وجود دارد و اندک اختلافات باید به صورت علمی و نه با جنگ و خونریزی بررسی شود.
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز ولادت رسول اکرم(ص) گفت: رهبر معظم انقلاب خیلی جدی در این باره و مشترکات جهان اسلام بحث و بر ضرورت تکیه بر این مشترکات تاکید کردند و فرمودند هر جمله ای که موجب افتراق شود، گفتنش حرام است و جایز نیست.
امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود لغو دعوت ایران به کنفرانس ژنو2 را با فشار آمریکا، معارضان و عربستان سعودی، تاسف بار دانست و گفت: سازمان ملل با این کارها به پناهگاه اشرار و یک سازمان توخالی و پوچ تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: دنیا متوجه نقش مهم ایران در خاورمیانه هست و این جای تاسف دارد که سازمان ملل که باید مسائل جهان بشریت را در نظر بگیرد، کشتارها و خونهای مظلومان را نادیده می گیرد تا سیاست شهوت مستکبران و قدرتمندان را تامین کند.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین موضوع مذاکرات هسته ای را یادآور شد و با تاکید بر این که تمام آنچه در فناوری هسته ای داریم پابرجا خواهد بود و برچیده نخواهد شد گفت: اظهارات مقامات آمریکایی خلاف توافقنامه ژنو است و ما مواضع تحمیلی دشمن را نمی پذیریم.
وی اضافه کرد: در بحث هسته ای و مذاکره با 1+5 مواضع وزارت امور خارجه بسیار محکم است و ملت ایران و رهبری معظم انقلاب بر همان پایه ایستاده اند و آنچه آمریکا درباره برچیده شدن پایگاهها اعلام می کند خلاف تفاهمنامه است و وزارت خارجه با استحکام مواضع تحمیلی دشمن را نمی پذیرد.

پایان پیام/

کد خبر 335520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha