افزایش مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی به 19 باب همزمان با دهه فجر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از افزایش مراکز نیکوکاری تحت پوشش این نهاد به 19 باب همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: این مراکز در سربیشه و طبس افتتاح می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، امروز (5 بهمن) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: همزمان با این ایام مبارک 59 واحد مسکونی روستایی ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 69 میلیون ریال افتتاح می شود.


وی از افتتاح 2 مرکز نیکوکاری در شهرهای طبس و سربیشه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 17 مرکز نیکوکاری در سطح استان وجود دارد که با راه اندازی این مراکز؛ این تعداد به 19 باب افزایش می یابد.


وی از بهره مندی 41 هزار نیازمند در سطح استان از خدمات این مراکز تاکنون خبر داد و افزود: در طول فعالیت این مراکز 329 خیر جذب مراکز نیکوکاری سطح استان شده اند که در طول این مدت بالغ بر 6 میلیارد ریال کمک مردمی در این مراکز جمع آوری شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اهدای 384 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری نیز 844 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اعطا شده است.


وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع طرح های اشتغالزایی دهه فجر مبارک فجر 18 طرح خدماتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 830 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: هفت طرح با اعتبار950 میلین ریال در بخش کشاورزی و 9 پروژه تولیدی نیز با اعتباری 950 میلیون ریال از دیگر طرح های خود اشتغالی کمیته امداد استان است.


رضوی با بیان اینکه از ابتدای امسال نیز 583 طرح اشتغال برای فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده است، گفت: از مجموع این طرح ها 310 طرح خود اشتغالی و 73 طرح مشاغل خانگی بوده است.


به گفته وی، برای اجرای طرح های اشتغال اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال از سوی کمیته امداد هزینه شده است.


این مقام مسئول یادآور شد: در دهه فجر امسال 330 وام کار گشایی نیز به مددجویان و نیازمندان در استان پرداخت می شود.


وی همچنین شرکت در مراسم گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره) همزمان با 12 بهمن، دیدار با خانواده های تحت پوشش و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه های این ایام ذکر کرد.


پایان پیام/

کد خبر 335820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha