سومین دوره مسابقات قرآن در قزوین برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج کارمندان استان قزوین گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر سومین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 165 شرکت کننده در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، محمد اسماعیل طاهرخانی عصر روز گذشته (5 بهمن) در نشست خبری که در سالن شهید آوینی برگزار شد، بیان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم که دهه فجر انقلاب اسلامی یک پدیده‌ منحصر به فرد در دنیاست.
 

وی ادامه داد: در دیگر کشورها که انقلابی واقع می شود، بعد از گذشت چند سال، جشن ‌هایی که به منظور گرامیداشت آن انقلاب برگزار می شود، حالت تشریفاتی دارد ولی به دلیل حضور مداوم مردم این امر در مورد انقلاب اسلامی ایران صدق نمی کند.
 

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان قزوین با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تصریح کرد: از بدو پیروزی انقلاب، دشمن درصدد برآمد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند ولی به دلیل توانمندی بالای کشورمان، تاکنون موفق به این کار نشده است و این نشانگر توانایی کشورمان در غلبه بر چالش‌ ها است.
 

وی عنوان کرد: کشور ما با وجود توطئه های مختلف دشمنان توانسته در عرصه های مختلف پیشرفت کند که ارتقای زیرساخت ‌های فنی و مهندسی، انتقال ارزش‌ های دفاع مقدس به نسل دوم و سوم، ارتقای کمی و کیفی مراکز علمی ـ‌ دانشگاهی و حوزه‌ ها از نقاط قوت انقلاب است که در واقع همه این پیشرفت ‌ها در شرایط تحریم حاصل شده است.
 

طاهرخانی تأکید کرد: البته باید توجه داشت که وجود رهبری و حضور پررنگ مردم در صحنه‌ های مختلف انقلاب از مهمترین دلایلی است که سبب شده تا این موفقیت ها در کشور ما حاصل شود.
 

وی توضیح داد: خوشبختانه کشور ما در عرصه های علمی پیشرفت های خوبی را داشته است ولی متأسفانه آنگونه که باید در حوزه مباحث معنوی و اخلاقی پیشرفتی که در خور جامعه اسلامی است، حاصل نشده است که برای غلبه بر نقاط ضعف و تقویت باید مسئولیت ‌پذیری مسئولان بیشتر شود.
 

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان قزوین با اشاره به برنامه های دهه فجر اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر برنامه های مختلفی در استان برگزار می شود که دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان، برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و مقام شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نشست‌ هایی به منظور تبیین استکبارستیزی در گفتمان رهبری، ترویج سبک زندگی اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج در ادارکل کل نوسازی مدارس و اداره کل بازرسی، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و ... از جمله برنامه‌هایی این سازمان در دهه فجر است.
 

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن از دیگر برنامه ها است که این مسابقات 12 بهمن ماه در دو بخش قرائت و حفظ یک جزء با حضور 165 نفر از خواهران و برادران برگزار می ‌شود که شورای عالی قرآن، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، اداره‌ کل اوقاف استان قزوین و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری این مسابقه همکاری دارند.
 

پایان پیام/

کد خبر 336046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha