نخستین دوره مسابقه خوشنویسی" قلم" در تیران و کرون برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: نخستین دوره مسابقه خوشنویسی قلم به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و دانشگاه پیام نور در تیران و کرون برگزار می شود.

علیرضا امینی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان تیران و کرون در گفتگو با خبرنگار شبستان در اصفهان،با بیان اینکه مسابقه خوشنویسی قلم در شهرستان تیران و کرون برگزار می شود، گفت: این مسابقه برای نخستین بار و در راستای شناسایی استعدادهای هنری برگزار می شود.


وی افزود: مسابقه خوشنویسی قلم به همت کانون فرهنگی هنری اندیشه دانشگاه پیام نور تیران، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و دانشگاه پیام نور مرکز تیران و به مناسبت ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اسلام(ص) انجام می شود.


وی با بیان اینکه برگزاری دوره های دیگر این مسابقه به مناسبت ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اسلام(ص) در سال های آینده پیش بینی شده است، اظهار داشت: موضوعات پیشنهادی برای شرکت کنندگان این مسابقه با موضوع پیامبر اسلام(ص) است که برای نخستین دوره این مسابقه نگارش کل سوره مبارکه کوثر و قسمتی از آیه 40 سوره مبارکه احزاب" ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ وَ لکِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّینَ" پیشنهاد شده که متسابقین یکی از این موضوعات را به یک روش ریز و درشت می نویسند.


مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان تیران و کرون با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادها و ظرفیت های هنری و جهت دهی در راستای معارف اسلامی، تصریح کرد: برگزاری این مسابقات فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادها و شکوفایی اعضای کانونهاست.


وی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را حداکثر تا "30 بهمن" به یکی از مراکز برگزاری مسابقه شامل کانون فرهنگی هنری اندیشه دانشگاه پیام نور تیران، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و دانشگاه پیام نور مرکز تیران تحویل نمایند و بر اساس پیش بینی ها اعلام نتایج و نمایشگاه آثار این مسابقه همزمان با "18 اسفند" سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شود.


امینی با بیان اینکه در این دوره از مسابقه، سبک آزاد است، گفت: حاشیه نگاری برگه اثر و رعایت قوانین سبک های خوشنوسی امتیاز ویژه دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 336143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha