آرامش؛ گرانقدر‌ترین موهبت الهی در زندگی است

خبرگزاری شبستان: کارشناس رسانه‌ی ملی با بیان اینکه آرامش گرانقدر‌ترین موهبت الهی در زندگی است، گفت: مودت و مهربانی ارکان اصلی روابط انسانی در زندگی مشترک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، کارشناس رسانه‌ی ملی صبح امروز(7بهمن) در سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی، با عنوان «همسفر تا بهشت» با بیان اینکه آرامش گرانقدر‌ترین موهبت الهی در زندگی است، اظهار داشت: سلامت روحی و روانی، یکی از عوامل آرام بخش روانی در زوجین است که اگر زن و شوهری می‌خواهند برای یکدیگر آرامش بخش باشند باید از سلامت روحی و روانی برخوردار باشند نماز و دعا، دل را آرام می‌بخشند و انسان را از دغدغه‌های دنیوی می‌رهانند.


وی با اشاره به اینکه خداوند اصل و اساس بنیان خانواده را بر مهر و محبت میان زن و شوهر قرار داده است، افزود: هدف اصلی از ازدواج در فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و مبانی روانشناختی همسر داری، نیل به «آرامش» است.


حجت الاسلام داوودی نژاد اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی بعد از خداوند متعال نزدیک‌ترین فرد به انسان همسر است چر ا که  همسر، تن پوش روانی و نفسانی انسان است.


وی به لزوم شناخت تفاوت‌های مرد و زن اشاره کرد و افزود: تفاهم بعد از ازدواج، شناخت و اعتراف به تفاوت‌ها است و یکی از این تفاوت‌ها، کلی‌نگری مرد و جزیی‌نگری زن نسبت به مسائل مختلف است.


کارشناس رسانه‌ی ملی  با بیان اینکه ارتباطات صحیح و شایسته با همسر، می تواند بر سلامت روانی زن و شوهر تاثیر بسزایی داشته باشد، افزود: محیط آکنده از عشق، محبت، مدارا، بخشش و دوستی می تواند راه سعادت زوجین را هموار سازد.


وی افزود: لزوم مدارا، حسن خلق و تاکید بر مهرورزی نیز از دیگر پایه های سلامت روان خانواده‌ها محسوب می‌شود بنابراین همدلی و همراهی می‌تواند در عرصه‌های مختلف زندگی همچون مسائل فرهنگی، تربیتی و اقتصادی تبلور یابد.


بنا به گزارش شبستان هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح ملی «همسفر تا بهشت»، با حضور 30 هزار زوج جوان از سراسر کشور در جوار بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.


ترویج ازدواج میان نسل جوان، انجام کار گسترده فرهنگی و مذهبی در دانشگاه‌ها، تلطیف فضای دانشگاه‌ها با ایجاد مراسم شاد و مذهبی و تحکیم پایه‌های خانواده میان نسل جوان از جمله اهداف برگزاری این طرح به شمار می‌آید.


حضور زوج‌های جوان غیرایرانی از کشورهای یمن، عراق، سودان، سوریه و لبنان در کنار مضجع حضرت امام رضا(ع) از نکات برجسته این طرح محسوب می‌شود.


240هزار نفر ساعت برنامه آموزشی و 90 هزار نفر ساعت برنامه فرهنگی در این طرح ملی اجرا خواهد شد که در پایان هر دوره محتوای آموزشی جلسات به صورت DVD در اختیار زوجین قرار می‌گیرد .

 

گفتنی است،مرحله اول این طرح از (3بهمن‌) تا پایان اسفند در حال برگزاری است ‌ و مرحله دوم این طرح از (15 فروردین)‌ تا خرداد سال 93 برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 336532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha