مهمترین رویکرد نیروی انتظامی ارشادی است

خبرگزاری شبستان:فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: مهمترین رویکرد نیروی انتظامی در بحث ایجاد امنیت در جامعه رویکردی ارشادی می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان یزد ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان،ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ، مهمترین رویکرد این نیرو در بحث ایجاد نظم و امنیت در جامعه را رویکردی ارشادی دانست و گفت: سعی برآن است تا در صورت امکان تخلفات با تذکر و بدون جریمه حل شود.


وی اجرای قوانین را در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه دانست و گفت:در سایه برقراری نظم و امنیت در جامعه آرامش بر افکار عمومی حاکم می شود که در این صورت شاهد رشد جامعه در ابعاد مختلف می باشیم.


امان اللهی با اشاره به نقش ویژه رسانه ها در نهادینه نمودن قوانین در جامعه افزود:مهمترین نقش رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی در جامعه می باشد.


وی با بیان اینکه بحث آموزش همگانی قوانین و مقررات به طور جدی در دستور کار معاونت اجتماعی انتظامی استان قرار دارد اظهار داشت:در این راستا در سال جاری 170 هزار کتابچه و 35 هزار بروشور آموزشی تنظیم و در سطح مدارس،مساجد،ادارت و ... استان توزیع شده است.


فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح برخورد با رستوران های سنتی و کافی شاپ های متخلف در سطح استان گفت: در این راستا تا کنون بیش از 17 واحد پلمپ، 13 واحد جمع آوری و به 23واحد اخطار قانونی داده شده است.


وی در تشریح برنامه های این فرماندهی در ادامه سال گفت:برخورد با کافی شاپ ها و رستورانهای سنتی ارائه دهنده قلیان و رانندگان ایجاد کننده آلودگی های صوتی و توقیف خودروهای آن ها در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.


امان اللهی با اشاره به افزایش کلاهبرداری ها در حوزه فضای مجازی گفت: از ابتدای سال تا کنون 96 پروند در این حوزه تشکلیل شده است که تا کنون 85 درصد تخلفات کشف شده است.


وی افزود:همشهریان عزیز در حوزه الکترونیک از افشاء اطلاعات مربوط به حساب های خود و در اختیار قراردادن کارت های بانکی خود به دیگران پرهیز نمایند.


این مقام مسئول در ادامه از انهدام یک کارگاه تولید شیشه در استان خبر داد و گفت:از این کارگاه 35 کیلو مواد مخدر شیشه کشف و 3 نفر متهم دستگیر شدند.


وی از کشف بیش از 16 هزار مورد کالای قاچاق در ده ماهه نخست سال در استان خبر داد و افزود:این کلاها شامل تجهیزات ماهواره ای و غیره با ارزش بیش از 650 میلیارد می باشد.


فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد دستگیری سارقان اموال اشخاص سالخورده، دستگیری سارقان زیورآلات اطفال، شناسایی و دستگیری باند سارقان خودرو، مغازه ها، اقلام داخل خودروها، خودروهای ترانزیت که تحت مامورین نیروی انتظامی اقدام به سرقت محموله ترانزیتی کرده بودند را از دیگر فعالیت های این فرماندهی در 10 ماهه نخست سال جاری دانست.

 

پایان پیام/



 

کد خبر 336785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha