آماده‌باش کشور برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی

خبرگزاری شبستان: علیشیری در نشست خبری امروز گزارش عملکردی از فعالیت‌های سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران ارایه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بهروز علیشیری، رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی مهم‌ترین اقدامات این حوزه را تأمین منابع سرمایه‌گذاری خارجی به شکل فاینانس یا قرضی و سرمایه‌گذاری مستقیم عنوان کرد.

وی گفت: در بخش تأمین منابع مالی، توسعه‌ای و تجاری ملاقات‌هایی در سطوح وزیر با بانک توسعه اسلامی در واشنگتن، تهران و آلماتی قزاقستان داشتیم و همچنین دیداری با دبیر کل صندوق اپک در واشنگتن برگزار شد. همچنین دو مذاکره با مقامات بانک جهانی و مدیران در حوزه تأمین منابع مالی و تصویب افزایش دور چهارم سرمایه بانک توسعه اسلامی از مصوبات دولت جدید در حوزه سرمایه‌گذاری بود.

وی تصریح کرد: ما سومین سهام‌دار بزرگ بانک توسعه اسلامی هستیم و با افزایش سرمایه می‌توانیم موقعیت خود را در این بخش حفظ کنیم.

علیشیری برای برطرف‌کردن موانع اجرایی در جهت تأمین منابع خارجی به برگزاری بیش از 40 جلسه کمیته فاینانس اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد نشست‌هایی داشت و پنج یا شش جلسه عمومی در سطح معاون اول و وزرا انجام شد.

وی تاکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری مستقیم تاکید ما بر ظرفیت‌سازی و آموزش نیروی انسانی در سطح ملی بود و برای مواجهه با نیازهای رو به رشد سرمایه‌گذاران خارجی اقدام به آماده‌سازی تیم‌های مورد نیاز کرده و کتاب‌هایی با رویکرد سرمایه‌گذاری به چاپ رساندیم. همچنین در جهت فرهنگ‌سازی کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده که حجم عظیمی از تقاضاهای سرازیرشده به کشور را در پی داشت.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری با اشاره به طراحی آزمایشی سامانه پنجره گفت: سایت جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی فعال شده است و موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری خارجی از طریق این پنجره که 22 بهمن افتتاح می‌شود بسیار آسان می‌شود. امیدواریم سایت آزمایشی ما نیز به عنوان 10 سایت برتر دنیا قرار گیرد.

علیشیری درباره نحوه تشویق و جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: در شهریور جاری مصوباتی داشتیم و تمرکز این مصوبات بر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بود. یکی از بندهای این مصوبات این بود که همه دستگاه‌ها با درخواست سازمان سرمایه‌گذاری به مشکلات سرمایه‌گذاران بپردازند و از مشکلات صرافی‌ها در نقل و انتقالات و نظارت بر تبادلات ارزی انجام بگیرد. همچنین با سازمان خصوصی‌سازی و بورس برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی مصوباتی داشتیم و صندوق ارزی ایرانیان خارج از کشور را تأسیس نمودیم. همچنین جلساتی با استانداران برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران داشتیم و همه استان‌ها در حالت آماده‌باش برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی هستند.

علیشیری افزود: غربالگری و بازاریابی در راستای فرصت‌های موجود انجام گرفته و کار بازاریابی در سطوح ملی و بین‌المللی توسط سفارت‌های ایران در حال انجام است.

پایان پیام/


 

کد خبر 337038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha