جشنواره "اولی ها در فکر و عمل" در استان یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: برای نخستین بار در استان یزد، جشنواره"اولی ها در فکر و عمل" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسن رادمنش، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح ابتکاری با موضوع " اولی ها در فکر و عمل " توسط آموزگار پایه اول دبستان شهید محمد کریمی گفت: این طرح دارای مبانی علمی و نظری محکمی است و آنچه امروز به آن نیاز داریم تلفیق علم و عمل است.


وی با اشاره به حوزه های سه گانه تعلیم و تربیت گفت:این حوزه شامل توجه به حوزه قلب، دل و آرامش دانش آموزان، بکارگیری حوزه مغز آنان و در نهایت حوزه دست و جوارح و به کارگیری علم می باشد.


رادمنش، تلفیق مغز با دست یعنی علم و عمل را در یک محیط آرام، اساس کار تعلیم و تربیت دانست و افزود: اجرای این طرح ، می تواند دانش آموزان را به سمت یک یادگیری معنادار و لذت بخش هدایت کند.


وی گفت: این جشنواره با هدف اهمیت دادن به فکر و اندیشه‌ها دانش آموزان برگزار می شود ، به طوری که ‌دانش آموزان پایه اول، آموخته‌های علمی خود را می توانند به صورت عملی در قالب نمایش ، شعر ، پوستر های آموزشی و ... مورد ارزیابی قرار دهند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، این نوع روش را برترین و نوین ترین شیوه آموزش برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی دانست.


لازم به ذکر است؛ جشنواره "اولی ها در فکر و عمل" به ابتکار محمد دهقانی فیروزآبادی آموزگار دبستان شهید محمد کریمی در این دبستان در حال اجرا می باشد.


مهمترین اهداف این جشنواره توجه به سه ضلع یادگیری" والدین ، دانش آموز و معلم " ، کمک و یاری والدین برای تثبیت هرچه بهتر یادگیری ، ساده نمودن مطالب و مفاهیم درسی در قالب های مختلف ، رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد علاقه و شور و نشاط برای یادگیری محتوی آموزشی ( لذت یادگیری ) می باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 337183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha