تبیین نقش و جایگاه قرآن و محافل مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان البرز گفت: در دهه فجر سال جاری محوریت برنامه های این کمیته با هدف تبیین نقش و جایگاه قرآن و محافل مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی، رئیس کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان البرز در گفتگو با خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص ویژه برنامه های این کمیته گفت: شناساندن هرچه بیشتر جایگاه رفیع قرآن ومحافل مذهبی به جوانان و فراهم سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش خدمتگزاران قرآنی در برگزاری شایسته مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ازمهمترین اهداف کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان است.

 

رئیس کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان البرز ادامه داد: انقلاب اسلامی با ربط به محافل مذهبی به ویژه قرآن کریم به پیروزی رسید و این ارتباط عمیق و مفهومی بقای انقلاب خواهد بود و ضرورت جامعه امروز توجه به تبیین انقلاب اسلامی در ذهن نسل امروز است.

 

وی با برشمردن برنامه های کمیته قرآن و نهج البلاغه اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی، دیدار با خانواده های شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، تزئین مساجد و برگزاری گفتمان های انقلاب در مدارس از جمله برنامه های محوری مساجد این استان در ایام دهه فجر است.

 

این مسئول با ارزیابی اهمیت تجلیل و بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نسل امروز با توجه به اینکه دوران انقلاب اسلامی را درک نکرده اند به واسطه برنامه ها، همایش ها و سخنرانی هایی به این مناسبت با انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام مسعودی در پایان تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه در مساجد و مسابقات فرهنگی و جلسه های سخنرانی با استفاده از اساتید دانشگاه و حوزه ، همایش تجلیل از نخبگان و خادمین قرآنی از دیگر برنامه های کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان البرز است.

 

پایان پیام/

کد خبر 337292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha