توسعه استان اردبیل بر دو محور کشاورزی و گردشگری است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل، گفت: توسعه استان اردبیل در گرو توسعه محور اقتصادی، کشاورزی و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، صبح امروز (10 بهمن) در مراسم تقدیر فرماندار پیشین و معارفه سرپرست جدید فرمانداری اردبیل با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: امام راحل به عنوان ثلاثه پاک پیامبر اسلام (ص) مردم را به دین الهی و آموزه های اسلامی دعوت کرد.


خدابخش با اعلام اینکه 2 هزار میلیارد دلار در جهان در حوزه گردشگری خرج شده است، اضافه کرد: طبق محاسبات جهانی هر گردشگری در سفرهای خود باید هزار دلار خرج کند ولی متاسفانه در استان ما زیرساختی برای هزینه کردن این پول وجود ندارد که به عنوان مثل می توان به عدم وجود هتل و پارکینگ مناسب برای اقامت گردشگر خارجی و داخلی در استان اردبیل اشاره کرد.


استاندار اردبیل با اعلام اینکه به دنبال معرفی شهرستان سرعین به عنوان منطقه آزاد گردشگری و تجاری هستیم، افزود: اگر معضل بیکاری در استان اردبیل حل نشود و ما از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حمایت مطلوبی انجام ندهیم به یقین شاهد نابسامانی های اقتصادی و امنیتی در استان خواهیم بود.


توسعه در جهان بر محور دانایی است


خدابخش با بیان این مطلب که توسعه بر محور اقتصادی نیست بلکه بر محور دانایی می باشد، گفت: ظرفیت های ایران اسلامی در بیشتر کشور های وجود ندارد ولی با این وجود برای عموم مردم رفاه اجتماعی فراهم شده است و در این راستا وظیفه مسئولان است که منابع و نیروی انسانی کشور را مدیریت مطلوبی انجام دهند.


استاندار اردبیل، با اعلام اینکه درآمد سرانه استان اردبیل نصف درآمد کشور است، بیان داشت: نظام اداری سفت و سختی در استان اردبیل حاکم است که باعث فرار سرمایه گذاران از این استان می شود و این وضعیت شایسته دارالارشاد اردبیل نیست.


خدابخش در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه، اولویت در امورات با کار فرهنگی می باشد، خاطر نشان کرد: فرماندار جدید اردبیل باید احساس مسئولیت بالا و تدبیر خاص و مطلوبی را در مسائل فرهنگی داشته باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 337761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha