دولت مکلف به اجرای قانون معافیت هزینه های مصرفی مساجد شد

خبرگزاری شبستان: یک عضو فراکسیون وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به تصویب طرح رایگانی تعرفه‌های مصرفی مساجد گفت: دولت مکلف شد این قانون را طبق تصویب مجلس اجرا کند و بر اساس نظر خود تفسیر و عمل نکند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو فراکسیون وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به مصوبه معافیت مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت هزینه مصرفی انرژی به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: این موضوع امسال نیز مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مقرر شد هزینه‌های مصرفی مساجد و آنچه که در خدمت کار مسجد (کار فرهنگی در مسجد) باشد از پرداخت هزینه ها معاف شوند.

 

وی به قیدی که امسال در کمیسیون تلفیق به این مصوبه افزوده شده است، اشاره کرد و گفت: با توجه به رعایت سهم و حدی که برای هر بخشی تعیین شده، حد مجاز برای مصرف مشخص شده است و در صورتی که مصرف از حد تعیین شده بیشتر باشد مازاد آن تصاعدی محاسبه می‌شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره این مصوبه ابهام داشتند مبنی بر اینکه در سال‌های گذشته وزارت نیرو معمولا تعرفه های مصرفی مساجد را یکسان عمل می‌کرد به عنوان نمونه برای مساجد با هر متراژی که بودند معافیت در نظر گرفته می شد این در حالی است که مساجد از نظر زیربنا و فضایی که دارند متفاوت هستند. ممکن است مسجدی (200 متر مربع یا 500 متر باشد) که این مسئله مطرح شد که معافیت مساجد از هزینه های مصرفی بر اساس فضای هر مسجد یا حسینیه و متناسب با فضای هر مسجد که در خدمت کار فرهنگی باشد، مصوب شد.

 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معافیت مساجد از هزینه های مصرفی از سال های گذشته در مجلس تصویب شده است، گفت: در سال‌های گذشته آن‌ طور که باید در برخی از مناطق این طرح مورد توجه قرار نگرفت، ولی امسال تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این اساس بود که قید و بندی بر این مصوبه افزوده شود و دولت مکلف به عمل به این قانون باشد نه اینکه بر اساس نظر خودش این مورد را تفسیر و عمل کند.

 

شایان ذکر است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصویب لایحه بودجه سال 1393 پنجشنبه 10 بهمن در در بخش درآمدی و بند الحاقی 4 به تبصره 2 نمایندگان مصوب کردند هزینه مصرف با رعایت الگوی مصرف و حق انشعاب برق آب و گاز برای حوزه های علمیه، مساجد و دارالقرآنها و حسینیه ها و اماکن دینی اقلیت های دینی مسرع در قانون اساسی رایگان است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 338168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha