اکران فیلم های سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، از اکران فیلم های سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از (15بهمن) در ارومیه خبر داد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اعلام این خبر به خبرنگار شبستان، گفت: همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران 20 عنوان فیلم این جشنواره در سینما ایران ارومیه به نمایش درمی آید.


وی، با بیان اینکه اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر از (15بهمن) در ارومیه آغاز می شود، تصریح کرد: پخش فیلم های فجر انقلاب و بازگویی دوباره رشادت های آن دوران برای نسلی که ظهور انقلاب را به چشم ندیده اند بسیار راه گشا خواهد بود.


کریمی ادامه داد: انقلاب سالامی ایران نه تنها رهایی و استقلال را برای ایران بلکه بیداری عظیمی در منطقه جاری که امروز نیز با گذشت بیش از سه دهه سرمشق استقلال طلبان مسلمان است.


این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در قالب های مختلف با رویکرد فرهنگ انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر در استان اجرا می شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری با موضوع های هنرهای تجسمی، عکس، طراحی و نقاشی کتاب و جنگ های هنری و جشن های انقلاب را نمونه برنامه های مصوب شده در دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: مسجد محور بودن تمامی فعالیت های ستاد دهه فجر از وجه ممیز برنامه های اجرایی امسال است.


وی اضافه کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید که نقش محوری مساجد در تمام جنبش های اسلامی به خوبی نمود دارد و تمامی نهضت های عظیم در انقلاب از مساجد آغاز می شد و در واقع اولین پایگاه سیاسی در ایران در انقلاب بود.


گفتنی است، جشنواره منطقه ای شعر فجر به میزبانی شهرستان شاهین دژ با حضور شعرا و ادبای جنوب استان نیز از دیگر برنامه هاست که (18بهمن) برگزار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 338735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha