دولتمردان سعودی هوشیار باشند و از مداخله در تظاهرات بحرین پرهیز کنند

اختری بااشاره به تظاهرات مردمی درکشور بحرین گفت:اگر دولتمردان سعودی به روند مداخله خود درتظاهرات مردمی وامور داخلی کشوربحرین ادامه دهند،بطور قطع زمان حکومت آن کوتاه ترشده و بیداری اسلامی به عربستان نیز می رسد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حسن اختری با بیان این مطلب گفت: دخالت مسقیم دولتمردان سعودی بی شک هزینه های سنگینی برای این کشور در بر خواهد داشت و مردم این کشور به راحتی از عملکرد فعلی دولت سعودی نخواهند گذاشت.
 

وی ادامه داد: دولت عربستان باید پاسخگوی شرایط فعلی عملکرد خود و جسارت در امور داخلی کشور بحرین باشد و این امر یقیننا تبعات سنگینی برای آنها در آینده خواهد داشت.

 

اختری با اشاره به انقلاب های عربی در منطقه خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی که در کشورهای عربی شاهد آن هستیم ، به دلیل وابستگی حاکمان این کشورهای به استکبار جهانی و غیر مردمی بودن حکومت آنهاست که عرصه را برای مردمان آن تنگ کرده است.

 

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه حق تعیین سرنوشت جزو حقوق اولیه شهروندی مردمان کشورهای عربی است، افزود: آنچه امروز مردمان کشورهای عربی مطالبه و دنبال می کنند ، خواسته به حق و انسانی است که وعده پیروزی و نصرت آنها مسلم و مسجل بوده و جزو و علت قطعی الهی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن روزنامه نگاران مسلمان، اختری با بیان سکوت خبری رسانه های خارجی در انعکاس کشتار مردم بحرین تاکید کرد: متاسفانه رسانه های خارجی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم زیر سیطره استکبار خبری هستند و نحوه ی عملکرد آنها در گزینش اخبار و ادامه این روند سبب بی اعتمادی به آنها در بین مخاطبان خود می شود.

 

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به ماموریت ویژه دستگاه دپیلماسی کشور گفت: شرایط فعلی کشور بحرین می طلبد تا دستگاه دپیلماسی کشور ما نگاهی و یژه ای به اتفاقات اخیر بحرین داشته باشد و از سوی دیگر به دلیل قرابت تاریخی کشور ما با کشور مسلمان بحرین انتظار می رود تا در حد توان و با رعایت قوانین بین المللی کمک و مساعدت بیشتر به مردمان آن انجام گیرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 33893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha