کتاب "تاریخ خرمدره در دوره قاجار و پهلوی" رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از کتاب "تاریخ خرمدره در دوره قاجار و پهلوی" و کتاب شعر" نوازش" در شهرستان خرمدره رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در مراسمی که شب گذشته(13 بهمن) در شهرستان خرمدره برگزار شد، از کتاب جامعه شناسی"، "تاریخ خرمدره در دوره قاجار و پهلوی" و کتاب شعر" نوازش" با حضور امام جمعه و مسئولان این شهرستان رونمایی شد.


امام جمعه شهرستان خرمدره در سخنانی با تاکید بر اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و ترقی در عرصه های دینداری و دستاوردهای علمی است، گفت: این موفقیت ها در سایه حضور دانشمندان و جوانان متخصص ایرانی رقم خورده است.
 

حجت الاسلام محمد نوری پور ادامه داد: پس از 8 سال دفاع مقدس و از خودگذشتگی رزمندگان امروز نوبت جوانان امروز است تا با طی کردن پله های ترقی، هر روز شاهد موفقیتهای بیشمار در حوزه های مختلف در کشور باشیم.
 

وی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ناب را در این مملکت احیا کرد، خاطرنشان ساخت: پرچمی را که شهدای انقلاب به اهتزاز درآورده اند باید همواره برافراشته بماند تا به صاحب برحقش حضرت مهدی(عج) تحویل داده شود.
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره نیز در سخنانی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر جشنهای انقلاب در این شهرستان گفت: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه از خودگذشتگی و جانفشانی شهدای انقلاب به دست آمده است و این رسالت اصلی ماست تا دنباله رو راه شهدا باشیم.
 

رضا خدایی تصریح کرد: شناخت و فهم عمیق این انقلاب و مبانی آن، به خصوص برای نسلهای بعد از انقلاب از جهت های گوناگون ضروری است و باید حق شهدا و چگونگی ادا این حق برای مردم روشن شود.
 

فرماندار شهرستان خرمدره نیز در ادامه ضمن گزارش فعالیتهای شهرستان خرمدره گفت: به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ دوستی مردم خرمدره 3 دانشگاه آموزش عالی با سه هزار دانشجو در شهرستان دایر است.

 

رحیم نوری پور با اشاره به موفقیتهای حوزه های فرهنگی هنری شهرستان خرمدره ادامه داد: این شهرستان قطب موفق هنر موسیقی استان می باشد و در سایر زمینه ها نیز این شهرستان شاهد پیشرفتهای چشمگیر بوده است.

 

وی افزود: شهر خرمدره و روستای "قلعه حسینیه" به عنوان پایلوت اجرای طرح شهر الکترونیکی در استان زنجان انتخاب شده است که تحقق این طرح در شهرستان خرمدره علاوه بر افزایش نظم و دقت در کارهای اداری و کاهش هزینه ها موجب شتاب بخشی کارها و عدم نیاز به مراجعه حضوری افراد به ادارات می شود.
 

بر اساس این گزارش، در بخشی از برگزاری جشن بزرگ انقلاب در شهرستان خرمدره برنامه هایی نظیر برگزاری مسابقه، اجرای کنسرت موسیقی سنتی و محلی، اجرای تئاتر، سرود و نمایش طنز توسط بازیگران و هنرمندان صدا و سیمای مرکز زنجان اجرا شد.

 

لازم به ذکر است در پایان برنامه نیز از کتاب جامعه شناسی "تاریخ خرمدره در دوره قاجار و پهلوی" با نویسندگی لیلا محمدی و کتاب شعری با عنوان "نوازش" به نویسندگی مونا کلانتری رونمایی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 339117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha