نقش زنان در تاریخ انقلاب بی بدیل است

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر ارومیه، نقش زنان را در دوران انقلاب بی بدیل دانست و بر جایگاه برجسته زنان در تاریخ انقلاب تاکید کرد.

لطیفه مبین، عضو شورای شهر ارومیه، در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه تاریخ سترگ انقلاب اسلامی پشتیبانی زنان آن دوران را در سینه محفوظ دارد، گفت: توانمندی یک جامعه در گرو توانمند شدن زنان آن است، چرا زن آگاه می تواند فرزندی شایسته و همسری دلیر تحویل جامعه دهد.


وی افزود: زنان و مادران دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین 8 سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی خلق کرده اند و این مادران و همسران شهیدان بود که آرمان های آنان را تا امروز پویا نگه داشته اند.


مبین، با اشاره به اینکه نقش زنان در تحولات فرهنگی و سیاسی جوامع بی بدیل است، تصریح کرد: اگر مردی را آموزش دهید فقط یک انسان را آگاهی بخشیده ایم ولی وقتی زنی را آموزش دهیم در واقع نسلی را به آگاهی و فهم رسانده ایم.


این مسئول، اضافه کرد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری و کلیدی داشته اند که ایجاد روحیه به رزمندگان و صبر بردباری حماسه های جاویدی خلق کرده اند.


عضو شورای شهر ارومیه، با اشاره به جایگاه زنان در فرهنگ اسلامی و قرآنی گفت: اگر بتوانیم تربیت را با تکیه بر مبانی اسلامی در جامعه جاری کنیم کامل ترین انسان ها را به جامعه تحویل خواهیم داد بدون شک در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی پیشگام خواهند بود.


وی، خاطر نشان کرد: ما در انقلاب همین انسان های کامل را به چشم دیدیم که در دامان مادرانی برجسته و مشرف به قرآن و اسلام پرورش یافته بودند.


مبین، بر تهدید های فرهنگی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم زنان جامعه ما آسیب پذیر باشند چرا که کوچترین غفلت بزرگترین تخریب ها را بدنبال خواهد داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 339267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha