مسجد مرکز وحدت و انسجام اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: مساجد مرکز وحدت و انسجام آحاد مختلف مردم و زمینه ساز حضور و جذب جوانان به فعالیت های دینی است.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: مساجد مراکزی هستند که می توانیم از آنها به عنوان بهترین اماکن مقدس برای جذب عمومی مردم به خصوص جوانان استفاده شود.


وی، افزود: گرچه این مسجد در ابتدا برای برپایی نماز و فرائض دینی احداث شد اما در یک زمان بسیار کوتاهی بعد از تاسیس به یک جایگاه عمومی برای حل و فصل امور مسلمانان تبدیل شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، ابراز کرد: حضرت امام(ره) نقش مسجد را اینچنین ترسیم می‌کند که مسجد بود که پیروزی را برای ملت ما درست کرد و و این طور نباشد که خیال کنند حالا که ما پیروز شده ایو دیگر مسجد می خواهیم چه کنیم پیروزی ما برای اداره مسجد است.


وی، در ادامه با بیان اینکه فرهنگ یک جامعه هویت و موجویت آن جامعه را تشیکل می دهد، یادآور شد: دین مقدس اسلام هم برای دنیا و هم برای آخرت مردم آمده است و با طرح و نقشه ای که ارائه می دهد بشریت را به سوی سعادت می رساند.


حجت الاسلام چراغی پور، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موفق شد تا اندازه زیادی تحول را در حوزه فرهنگ ایجاد کند، گفت: شعار معنویت گرایی، مقاومت، فرهنگ ایثار به برکت شهیدان در سراسر ایران ترویج شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جوش خون شهید تبدیل به اسلحه ای برای مبارزه با ظلم گردید.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، افزود: امروز این اسلحه در دست مردم مقاوم ایران و به رهبری ولایت فقیه غربی های را به وحشت انداخته و آنها به فکر مقابله جدی با انقلاب اسلامی و مردم انداخته است.


وی، بیان کرد: امروز نظام استکباری و سلطه جهانی با رویکرد استبدادی و سلطه جویی که دارد، نمی تواند تحمل کند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در منطقه مهم خاورمیانه در بین تمام کشورها از جایگاه و پایگاه ویژه ای برخوردار است.


چراغی پور، اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی امروز به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده و از طرف دیگر جضور جوانان و نوجوانان و بسیجیان در تمامی صحنه ها، هر گونه راه نفوذ را بر دشمن مسدود کرده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، یادآور شد: دشمنان نظام و انقلاب با انجام یک سری عملیات روانی گسترده در مقابل انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده است و سعی می کند از طریق شبیخون فرهنگی با این انقلاب مقابله کند.


وی، گفت: تنها جایی که می‌تواند کشور و جوانان را از این مرحله عبور دهد همان جایی است که اولین بار انقلاب اسلامی از آنجا آغاز شد یعنی مسجد و اولین پایگاه تعلمیات دینی در اسلامی است.


چراغی پور، تصریح کرد: پیامیر گرامی و عظیم الشان اسلامی(ص) بعدا از هجرت به مدینه و تاسیس دولت اسلامی در اولین اقدام، بر بنای مسجد همت گماشت که در انسجام و وحدت امت اسلامی و تربیت دینی کانون منحصر به فردی بود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، ابراز کرد: این پایگاه جایگاهی برای نقش برآب کردن نوطئه های دشمنان و مکانی برای اتحاد و انسجام مردم است، امروز باید همه باید بصیرت دینی را به کار گرفته و در مساجد حضور یافته زیرا رمز پیروزی انقلاب اسلامی، عامل انسجام اسلامی و ایستادگی در مقابل بیگانه است.


وی، در پایان با اشاره با 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد همچون سال های گذشته بار دیگر با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلامی زده و حمایت خود را ولایت مطقه فقیه و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان اعلام خواهند کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 339486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha