تکریم نسل جوان از وظایف دولت نسبت به جوانان است

خبرگزاری شبستان: مشاور امور جوانان استانداری گلستان گفت: تکریم نسل جوان و اهمیت دادن به نقش آن ها که پررنگ و با اقتدار در جهاد انقلابی و امروز در جهاد علمی و ظاهر می شوند از وظایف دولت نسبت به جوانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیاوش بسطامی، مشاور امور جوانان در استانداری گلستان، امروز (14 بهمن) در نشست صمیمی استاندار با جوانان و سازمان های مردم نهاد افزود: جایگاه مناسب برای جوانان، متعلق به همه جوانان استان است که باید با مدیریتی ویژه و خرد گروهی و شورایی محقق شود.


وی خاطرنشان کرد: سومین انتصاب استانداری، با توجه به نگاه ویژه استاندار به قشر جوان، ساماندهی بخش امور جوانان بود که این خود فرصت است.


بسطامی اظهار داشت: تکریم نسل جوان و اهمیت دادن به نقش آن ها که پررنگ و با اقتدار در جهاد انقلابی و امروز در جهاد علمی و ظاهر می شوند و زمینه ساز ایجاد و رشد فناوری و تکنولوژی هستند، از وظایف دولت نسبت به جوانان است.


مشاور امور جوانان استانداری گلستان با بیان اینکه جانشین پروری جوانان در حوزه های خرد و کلان باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: صرف داشتن نگاه ستادی به جوانان راهگشا نخواهد بود و حضور آن ها در عرصه های مختلف باید دائمی باشد.


وی لزوم سعه صدر در برخورد قضایی با تشکل های دانشجویی و مردم نهاد را ضروری دانست و افزود: لزوم شرح صدر سیاسی و بالا بردن آستانه تحمل ها، پرهیز از افراط و تفریط ها و حفظ استقلال تشکل ها و سمن ها از الزامات فعالیت ها است.


بسطامی تشکیل کارگروه چالش در حوزه جوانان استان، توسعه مشارکت های اجتماعی، تدوین نقشه جامع علمی استان، تشکیل شورای عالی هماهنگی در سطح استان، انجام دیدارهای فصلی با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و حمایت معنوی استانداری از تشکل های دانشجویی را به عنوان پیشنهاد ارائه داد.


نگاه سخت گیرانه نسبت به سازمان های مردم نهاد حذف شود
سپیده سپهری، فعال تشکل های مردم نهاد در این نشست گفت: هرچند ثروت و سرمایه کشور ما نفت است، اما ثروت اصلی مردم هستند.


وی با اشاره به اینکه آیین نامه سازمان های مردم نهاد در سال 81 به تصویب رسید، اظهارداشت: این آیین نامه تا حد زیادی فعالیت های این سازمان را محدود کرد و قانون های سختی برای آن به تصویب رساند.


سپهری با بیان اینکه نگاه سخت گیرانه نسبت به سازمان های مردم نها باید حذف شود، تصریح کرد: نگاه برخی مدیران به این سازمان ها که آن ها را سیاسی و یا رقیب می دانند باید عوض شود.


حتی یک باشگاه استاندارد نداریم
آقای تاجیک، عضو تیم ملی هندبال دانشجویان سال 90 و 91 و تحصیل کرده رشته تربیت بدنی، ورزش را راه حلی راهبردی و استراتژیک در حل مشکلات دانست و افزود: در دنیا با چهار بعد ورزش همگانی، تربیتی، قهرمانی و حرفه ای در ارتباط هستیم.


وی با بیان اینکه ورزش همگانی در استان گلستان فقط به پیاده روی های همگانی اختصاص یافته است، اذعان داشت: با توجه به اینکه در بعد ورزش تربیتی و پرورشی توفیقات خوبی نداشتیم و از امکانات و ظرفیت های موجود به خوبی استفاده نشد، به همین دلیل با اهداف توسعه ای فاصله داریم.


تاجیک با اشاره به اینکه مسئولیت ورزش قهرمانی در استان ها، هیئت های ورزشی استان هستند و همواره با مشکلات مالی عدیده ای در این بخش مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ورزش حرفه ای در رأس هرم قرار دارد و آنچه در آن مهم است، بحث باشگاه های استاندارد است که ما حتی یک باشگاه به معنای واقعی که تمام ریز شاخص های استاندارد را در بر داشته باشد را نداریم.


این فعال ورزشی تدوین برنامه های راهبردی ورزش استان، تدوین برنامه های استراتژیک ورزشی با رویکرد اشتغالزایی، تدوین نظام کنترل، نظارت و ارزیابی ادارات ورزشی با رویکردی منطقی، تدوین نظام استعداد یابی در ورزش استان و ارائه الگوی ملی و تدوین الگوی سلامت و تندرستی اقشار مختلف مردم استان را به عنوان راهبردهایی کلان در خصوص تقویت ورزش استان نام برد.


انجام پروژه ای اقتصادی به عنوان پایلوت در گرگان
اکرم موقری، فعال حوزه کسب و کار با موضوع اقتصاد و کارآفرین خبر داد: طی روزهای اخیر پروژه ای اقتصادی در سطح کلان مطرح شد که قرار شد طبق آن به عنوان پایلوت در گرگان و کرمان اجرا شود.


وی هدف اجرای این طرح را جهت بالا بردن سطح معیشت گروه هایی که نزدیک خط فقر هستند عنوان کرد و افزود: در راستای بهبود معیشت، تحلیل و تقویت وضعیت موجود استان اقداماتی در حال پیگیری است.


موقری راهکارهای کارآفرینی و توسعه ای را از موارد مهم در پیشبرد اهداف در این زمینه دانست و تصریح کرد: راه اندازی اتاق ایده و کارگاه های ایده یابی در این بخش می تواند نتیجه بخش باشد.


این فعال حوزه کسب و کار با بیان این که آمارها طی چندسال اخیر دست خورده بود و دور از واقعیت بود، افزود: اکنون در کشور از هر شش نفر، یک نفر بیکار است که باید تمهیدات جدی جهت رفع آن اندیشیده شود.


پایان پیام/
 

 

 


 

کد خبر 339500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha