تشریح برنامه های دهه فجر اداره کل ارشاد هرمزگان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در دهه مبارک فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی در نشست مطبوعاتی برنامه های دهه مبارک فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، عنوان کرد: امسال همزمان با دهه مبارک فجر برنامه های بزرگ و مهمی شامل جشنواره های فیلم و موسیقی فجر، سرود رضوی روستاهای کشور و همایش مبارزین انقلاب اسلامی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، برگزار می شود.


وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر از 16 تا 25 بهمن ماه همزمان با برگزاری سی و دومین دوره این جشنواره در تهران در بندرعباس نیز برگزار می شود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: امسال برای سومین دوره است که جشنواره فیلم فجر در هرمزگان برگزار می شود که در این دوره تعداد 20 فیلم جشنواره فیلم فجر در سینما ستاره شهر بندرعباس به نمایش در می آید.
 

حجت الاسلام و المسلمین مرشدی از جمله برکات برگزاری جشنواره فیلم فجر در هرمزگان را دیجیتالی شدن سینماهای بندرعباس برشمرد و اظهار داشت: با توجه به برگزاری این جشنواره سینما ستاره شهر بندرعباس به سیستم دیجیتال مجهز شد و سینما ستاره جنوب که مدتی غیرفعال بوده است، به زودی دیجیتالی شده و فعالیت مجدد خود را آغاز می کند.
 

وی همچنین به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در هرمزگان اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان از جمله مناطق با قدمت در زمینه موسیقی است که جای برگزاری جشنواره موسیقی در این استان خالی بود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: جشنواره موسیقی فجر امسال برای نخستین بار از 26 بهمن ماه تا اول اسفندماه در بندرعباس برگزار می شود.
 

حجت الاسلام و المسلمین مرشدی در ادامه از برگزاری دومین دوره جشنواره سرود رضوی روستاهای کشور در روستای کردر رضوی شهرستان میناب خبر داد و بیان داشت: این جشنواره امسال برای دومین بار متوالی از 23 تا 25 بهمن در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزارمی شود که برگزاری آن حرکت فرهنگی بسیار خوب و تحول آفرینی است که گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در آن، آثار خود را عرضه می کنند.
 

وی خاطر نشان کرد: 18 استان کشور متقاضی شرکت در این جشنواره بودند که در نهایت 12 اثر برتر آن به مرحله نهایی راه یافت و در روستای کردر رضوی به اجرا در می آید.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین از برگزاری همایش تجلیل از مبارزین انقلاب اسلامی در بندرعباس خبر داد و گفت: چهارمین دوره این همایش 21 بهمن ماه در راستای تجلیل از فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی در استان هرمزگان، برگزار می شود.
 

حجت الاسلام و المسلمین مرشدی اضافه کرد: از جمله دیگر برنامه هایی که به مناسبت دهه فجر برگزار می شود، رونمایی از پنجمین دوره فرش خاکی در جزیره هرمز است که این کار ارزشمند و هنری به احتمال فراوان روز 25 بهمن ماه انجام می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 339548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha