مساجد نخستین پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه مسجد، یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: مساجد نخستین پایگاه و مبنای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم موسوی، امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه بهترین راه برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های انقلاب، تشکیل ستادهای مردمی با محوریت مساجد است، در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: با برگزاری برنامه ها در مساجد میزان مشارکت مردم در جشن های انقلاب بالاتر می رود.

 

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مساجد نخستین پایگاه و مبنای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود، افزود: برای آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها باید از این ظرفیت استفاده کرد چرا که مساجد نقش عمده و ویژه‌ای در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دارند و در عصر کنونی نیز حفظ نظام نیازمند تقویت سنگر مساجد است.

  

وی عدم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد را یکی از دلایل وجود ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد و افزود: نقش مساجد همچون دوران دفاع مقدس و دوران پیروزی انقلاب اسلامی باید به صورت کاربردی برای مردم تبیین و تعریف شود تا با عملیاتی کردن و احیای سنگر مساجد، توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داشته باشیم.

 

حجت الا سلام موسوی با بیان اینکه در کنار رهبری حکیمانه امام راحل مساجد یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود،  گفت: در برابر دسیسه های فرهنگی دشمنان مساجد مستحکم ترین پایگاه های مقابله با دسیسه های آنها است و در زمان طاغوت مساجد پشتوانه و محل امنی برای انقلابیون محسوب می شد.

 

وی با اشاره به نقش پررنگ مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: با توجه به نقش مساجد در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های جشن پیروزی انقلاب نیز باید با حضور گسترده مردم در پایگاه های اصلی خود برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه روحانیت در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پیشتاز انقلاب در مساجد فعال بودند، اضافه کرد: مساجد و منبرها خاستگاه انقلاب اسلامی بود که روحانیان با روشنگری های سیاسی و اجتماعی خود موجب حرکت خود جوش مردم می شدند.

 

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه این عزت مسجد است که شهدای انقلاب فرزندان مساجد بوده اند، اضافه کرد: مسجد جایگاه بسیار مهمی است که در روایات آمده که هر مسجدی که در دنیا وجود دارد خون شهید در آن وجود دارد.

 

حجت الا سلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه اتحاد و همدلی و پیروی بی‌چون و چرا از ولایت مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب بود، افزود: مردم فهیم و ولایت‌مدار ما در همه زمان‌ها گوش به فرمان ولایت فقیه در صحنه حضور داشتند.

 

وی اضافه کرد: گرامیداشت ایام الله دهه فجر و حضور در مراسم‌های ویژه این ایام به منزله تجدید میثاق با آرمان‌های اصیل انقلاب و اندیشه‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

 

مساجد محل شروع حرکت های انقلابی در زمان طاغوت بود

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مساجد محل فرهنگ سازی دینی در کشورهای اسلامی است، افزود: مساجد نخستین مراکز تعلیم در تمدن اسلامی است، و قدیمی ترین مراکز تعلیم در اجتماعات دینی برای مسلمانان به حساب می آید.

 

حجت الا سلام موسوی برخورداری ایران اسلامی از رهبری فرزانه و دوراندیش را عامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: بزرگترین تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب ها در این است که رهبری فرزانه  دارد و مردم با تبعیت از ایشان مسیر پیشرفت و تعالی را بیش از گذشته طی می کنند.

 

امام جمعه موقت همدان خاطر نشان کرد: دوران انقلاب اسلامی دوران بیداری مردم مسلمان ایران بود که با آگاهی و بصیرت خود را از زیر بار ظلم و استکبار غرب بیرون آمده و معنای واقعی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را درک کردند.

 


پایان پیام/

کد خبر 339583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha