رشد 41 درصدی مراجعه کردستانی ها به مراکز مشاوره نیروی انتظامی

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی نیروی انتظامی کردستان از رشد 41 درصدی مراجعه مردم این استان در 10 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، جواد بنی عامریان، معاون اجتماعی نیروی انتظامی کردستان، امروز ( 15 بهمن) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: 19 مرکز مشاوره در سطح کلانتری های استان و 3 مرکز مشاوره و مددکاری مستقل در مرکز استان فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: 30 نفر مشاور فعال با رشته های تخصصی مرتبط اعم از خواهر و برادر در این مراکز مددکاری مشغول به ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان هستند.


معاون اجتماعی نیروی انتظامی کردستان افزود: در 10 ماهه امسال هفت هزار و 534 نفر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان مراجعه کرده اند که این امار در مقایسه با سال گذشته رشد 41 درصدی داشته است.

 

بنی عامریان تصریح کرد: چهار هزار و 440 نفر از این تعداد در مراکز مشاوره کلانتری ها به پرونده انها رسیدگی و مشاوره شده اند.


وی علت اصلی مراجعات به این مراکز را اختلافات خانوادگی اعلام کرد و اظهار داشت: سه هزار و 854 فقره پرونده معادل 86 درصد منجر به صلح و سازش شده است.


معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کردستان با بیان اینکه مشکلات عاطفی و خانوادکی حجم 9/47 پرونده ها را تشکیل می دهد، افزود: مشکلاتی مربوط به نفقه، مشکلات خانوادگی، بدرفتاری عاطفی، مشکلات روانشناختی، مددکاری اجتماعی، روان سنجی، انتظامی و حقوقی از جمله این پرونده ها می باشد.


بنی عامریان با بیان اینکه 9/55 درصد موضوعات مراجعه به مراکز مستقل مشاوره نیز مربوط به مسائل خانوادگی اذعان کرد: اعتیاد همسران، خیانت زناشویی و مشکلات خانوادگی از جمله بیشترین مواردی بوده است که در مراکز مشاوره مطرح و به افراد در این زمینه مشاوره داده شده است.


وی خاطر نشان کرد: تمامی افراد که به 22 مرکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کرده اند به صورت رایگان به انها خدمات رسانی شده است.


رئیس پلیس راه کردستان نیز در این نشست خبری گفت: تصادفات اتوبوسی در سال جاری در محورهای استان صفر بوده است و در مجوع کل تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشته است.


رمضان نادری افزود: امسال نسبت تصادفات اتفاق افتاده در مقایسه با سال گذشته از 34 درصد به 12 درصد رسیده است.


پایان پیام/

کد خبر 339771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha