برگ برنده ای به نام ترکیه

سفر دو روزه طیب اردوغان به لبنان بیش از پیش در تحکیم روابط طرفین موثر بوده ودشمن مشترک دو کشور یعنی اسراییل را دچار پریشانی کرده است.

 خبرگزاری شبستان، رژیم صهیونیستی که از هر فرصتی برای قد علم کردن در مقابل لبنان بهره می جوید این بار تشنج داخلی لبنان بر سر دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری را بهانه ای مناسب یافت و دست به چینشی نه چندان نظامی در مقابل مرزهای لبنان زد.
اما این فرصت زمان درازی به طول نینجامید و سفر رجب طیب اردوغان به لبنان این رژیم را متحیر و سر شمشیرهای نشانه رفته به سوی لبنان را به غلاف کشاند.
دشمن مشترک لبنان و ترکیه بیش از هر زمان دیگری از این استحکام و آمادگی صریح دولت های آنکارا و بیروت ناتوان شد به خصوص آنکه طرفین این دیدار به صراحت و بی هیچ ترسی تمایل خود به استحکام روابط و انزجار از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
آژانس خبری ترکیه در این باره خبر داد، امروز رژیم صهیونیستی سرشار از تردید است و نمی داند چه باید بکند.
"آیا این رژیم باور دارد که می تواند با هواپیماهای نظامی اش وارد لبنان شود و دست به کشتار زنان و کودکان بیگناه و تخریب مدارس و بیمارستان ها زند، و ما ساکت بمانیم؟ ما ساکت نخواهیم ماند و با تمام قوا از عدالت دفاع می کنیم."
این همان جملاتی است که اردوغان در بیروت با صراحتی بی ابهام ابراز و تکلیف رژیم صهیونیستی را یکسره کرد.
البته این همان جملاتی نیز است که ترکیه پیش از این در طول جنگ غزه ابراز کرده بود و بی توجهی رژیم صهیونیستی به آن انزجار علنی ترکیه از این رژیم را سبب شد اما این بار سماجت ویژه ای در اظهارات اردوغان وجود داشت و ترس رژیم صهیونیستی دال بر این ادعاست.
حالا رژیم صهیونیستی در منطقه به دنبال یار گیری است تا با تحت فشار قرار دادن ترکیه پشت لبنان را خالی کرده و بار دیگر مرزهای لبنان را نا امن و درگیر جنگ کند.
اما در مقابل سفرهای پی در پی مقامات لبنان، سوریه ،ترکیه و ایران به کشوهای یکدیگر حلقه ای تنگ را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده و مجال نفس کشیدن را از او سلب کرده است و به این ترتیب پروراندن رویای تعدی به هر یک از چهار کشور مبدل به کابوسی می شود که از تاب تحمل مقامات صهیونیستی خارج است.
کشور لبنان که امروز مورد هدف اصلی رژیم صهیونیستی است بیش از هر کشور دیگری نیازمند تقویت و به رخ کشاندن دوستی های منطقه ایست چراکه دادگاه بین المللی قتل رفیق حریری با اتکاء به آمریکا سعی دارد تا نتایج نابه جای خود را به خورد لبنان و حزب الله دهد و اعتراض این دو مسند در برابر این دادگاه لبنان را در شرایطی دشوار قرار داده است.
حزب الله بر این باور است که دادگاه با حمایت صریح از رژیم صهیونیستی به جنگی دیگر دامن می زند و خون هزاران کشته در جنگ نخست در سال 2006 را پایمال می کند.
دادگاه بین المللی،رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان تنها نابودی یک چیز را در لبنان می خواهند و آن هم جنیش حزب الله است که در دفاع از خود از هیچ خطری واهمه ندارد.
تنش داخلی، کشاندن به فقر و جنگ داخلی، اهدافی است که رژیم صهیونیستی از سال 1982 پیش گرفت اما غافل از آن است که این تفرقه تنها منجر به تقویت هر یک از جنبش های داخلی لبنان شد.
دستهای جاسوسی این رژیم که در هرجای لبنان هویدا شده است یکی دیگر از ادله ای است که این ادعا را تایید می کند.
اما ارائه همه این مدارک و اسناد که همگی را حزب الله تقدیم دادگاه بین المللی کرده است هم نتوانست از وقاحت قاضیان این دادگاه بکاهد و آن را به شکست وادارد گرچه ارزش و وجه این دادگاه را در افکار عمومی به شدت کمرنگ کرد.
به گزارش شبکه خبری اینفو- فلسطین، حالا که ترکیه بعد از ایران وارد صحنه شده است، و رهبران آن صادقانه حمایت خود از لبنان را اعلام کرده اند انتظار آن می رود که رژیم صهیونیستی در سرکوبی لبنان دست آویز بهانه دیگری شود، اما تاریخ خاورمیانه ثابت کرده است که حامیان لبنان همان حامیان فلسطین هستند که از هیچ نقشه و ترفند و فشار غربی نمی ترسند و در دفاع از خق هیچ شک و تردیدی به خود راه نمی دهند.
 

کد خبر 3399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha