فعالیت هسته های پژوهشی کانونهای مساجد اردبیل باموضوع ایام الله دهه فجر

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل، از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی با موضوع نقش پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در هسته پژوهشی کانون های فرهنگی هنری سطح استان اردبیل خبر داد.

نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: دهه مبارکه فجر یادآور رشادت ها و از خود گذشتگی ها کسانی است که در برابر ابر قدرتهای بزرگ جهان ایستادگی کردند.


وی، با بیان اینکه نقش مساجد در دوران انقلاب ستودنی است، افزود: مساجد در زمان انقلاب سنگری برای مبارزان با ظلم و استبداد بود و بسیاری از تصمیمات سرنوشت ساز این انقلاب در آنجا گرفته شد.


سقا، با اشاره به سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اتمام جنگ تحمیلی، گفت: انقلاب مردمی ایرانی همیشه مورد هجمه دشمنان بوده و ما باید برای حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه در صحنه ها حضور گسترده ای داشته باشیم.


این مقام مسئول، با بیان اینکه در طول تاریخ هیچگاه فعالیت های آموزشی و پژوهشی از مساجد کنار گذاشته نشده است، تصریح کرد: مهمترین رسالت اصلی مساجد توجه جدی در آموزش معارف دینی بوده و ما امروز وظیفه داریم با ایجاد امکانات پژوهشی برای جوانان موجبات افزایش توان آگاهی آنها را از مسائل فرهنگی بیش از پیش فراهم کنیم.


سقاء، با بیان اینکه همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر هسته های پژوهشی کانون های مساجد استان اردبیل فعالیت های خاصی برای گرامیداشت این ایام انجام داده اند، افزود: در حال حاضر 61 هسته پژوهشی در حوزه خواهران و برادران در کانون مساجد استان فعالیت می کنند که محوریت فعالیت این هسته ها در تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی و آگاه سازی نقش جوانان در تبلیغ این دستاوردها است.


وی، توجه به نقش محله در پیروزی انقلاب اسلامی، پژوهش در زمینه نقش مسجد محلات در آن سالها، نشر خاطرات شفاهی انقلابیون محلات را اولویت های پژوهشی این ایام عنوان کرد و گفت: رشد و ترقی در هر جامعه ای، توجه به امر تحقیق و پژوهش است و هر چقدر که بر آن تاکید و سرمایه گذاری شود به همان اندازه باعث رشد و شکوفایی علمی جوانان خواهد شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، از جمله تولیدات این هسته ها به مقالات، نشریات، بروشورها، روزنامه دیواری و شرکت در جشنواره های پژوهشی سراسر کشور اشاره کرد و افزود: از مهمترین اقدامات صورت گرفته تاکنون انتشار نشریه فرهنگبانان مسجد به موضوع مسجد و انقلاب اسلامی، انتشار بروشور ویژگی های انقلاب اسلامی و راه های تداوم آن از منظر مقام معظم رهبری و فراخوان مقاله با عنوان نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، از توجه جدی کانون های فرهنگی هنری به امر پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: هسته های پژوهشی باعث افزایش توانایی و تحکیم جایگاه کانون ها برای تسلط بر فناوری های نوین است و این تلاقی می توان جایگاه مساجد را در تربیت جوانان متعهد به انقلاب را ارتقا دهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 340079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha