اولویت اعطای وام مسکن زوجین با جوانان در سن مطلوب ازدواج باشد

خبرگزاری شبستان:رییس مطالعات و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه بنده به وام مسکن 50 میلیونی زوجین یک نگاه مثبت است، گفت:اولویت باید برای جوانان در آستانه سن مطلوب ازدواج ( 25 تا 29 )باشد.

محمدتقی حسن‌زاده، رییس مطالعات و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه نگاه بنده به وام مسکن 50 میلیونی زوجین یک نگاه مثبت است، گفت: با اعطای این وام می‌توان بخشی از مشکلات جوانان را حل کرد ولی به شرط اینکه سازوکارهای اجرای آن هم طوری طراحی و برنامه‌ریزی شود که با توجه به مسیر در نظر گرفته شده حرکت کند.

 

وی با بیان اینکه حمایت از جوانان را نباید فقط محدود به وام مسکن کنیم بلکه باید حمایت‌های چندجانبه از آنها داشته باشیم، اظهار کرد: ما باید هم نیازهای مالی جوانان را در امر ازدواج تأمین کنیم و هم زمینه و بسترهای لازم را برای شناخت و آشنایی بهتر و مناسب‌تر زوجین‌ فراهم کنیم و همچنین از سوی دیگر نقش خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان و حل مشکلات آنها باید در جهت حمایت و هدایت برجسته شود.

 

حسن‌زاده با بیان اینکه شاید هم افراد زیادی از وام مسکن زوجین استقبال نکنند ولی قدم مثبتی است، تصریح کرد: از نگاه بالابردن مطالبات اقشار مختلف نسبت به دولت که دولت باید مشکل ازدواج را خودش حل کند اقدام خوبی است.

 

رییس مطالعات و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خانواده‌ها باید با کمک نظام‌های اجتماعی، حمایت‌های دولت و نهادهای موثر بتواند مشکل ازدواج و اشتغال جوانان را برطرف کند، خاطرنشان کرد: امروز جوانان کشور ما به دنبال این هستند که ازدواج‌های خوبی انجام دهند، از این رو وظیفه ماست که نیازهای شناختی، فکری، مالی و امکاناتی را برای آنها فراهم کنیم.

 

وی افزود: مهم‌ترین مسئله این است که بتوانیم جوانان را به یک نقطه اعتمادسازی برسانیم که در انتخاب همسر و مسئولیت‌پذیری بتواند خود به عنوان نقش، عمل‌کند و خانواده هم نقش حمایتی و هدایتی داشته باشد.

 

حسن‌زاده تصریح کرد: کشور ما قریب به 24 میلیون جمعیت جوان دارد و بیشترین جمعیت در سن 25 تا 29 سال و در سن مطلوب ازدواج قرار دارند که باید سازوکارهای اجرایی را متناسب با نیاز این قشر در مراکز استان‌ها و سطح کشور فراهم کنیم و بخش‌های اقتصادی نیز باید متناسب با نیاز جوانان تسهیلات لازم را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه اعطای وام 50 میلیونی مسکن زوجین باید با برنامه‌ریزی خوب و در یک شرایط عادلانه صورت گیرد، اظهار کرد: مثلا اولویت اول اعطای وام برای جوانانی که در آستانه سن مطلوب ازدواج یعنی 25 تا 29 سال قرار دارند، باشد و وقتی مشکل این سن حل شد در اولویت‌های بعدی سنین پایین‌تر را پوشش دهند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 340291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    باسلام. ميشه لطفا بگيد اين وام 50 ميليوني شامل حال کدوم زوج ها هستش؟ زوج هايي که داراي سن مطلوب ازدواج هستند؟ يا زوج هايي ک تاريخ عقدشون 17 دي ب بعد بود؟