اتفاقاتی از جنس رویدادهای بحرین، روح حساس هنرمندان را آزرده می کند

مسعود شجاعی طباطبایی گفت: وقتی نسل کشی در بحرین هر روز جان تعداد زیادی از مردان و زنان این کشور را می گیرد چطور می توان چشم ها را بست و با خیال آسوده دست به خلق آثار و تابلوهای فرمالیستی زد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،سید مسعود شجاعی طباطبایی در حاشیه ورک شاپ هنری "بحر بیداری" در حوزه هنری گفتک: متاسفانه دردوران معاصرشاهد هجمه ای هستیم که متوجه نظام مقدس اسلام است و شاهد این ادعا نیز طرح های توهین آمیزی است که نسبت به پیامبراکرم(ص) صورت گرفت و متاسفانه دیدیم که تعدادی از سران کشورهای اروپایی از جمله صدر اعظم کشور آلمان با تقدیراز هنرمند این آثار عملا ماجرا را به استهزا گرفت و موجبات دلخوری میلیون ها مسلمان و به تمسخر گرفته شدن آنها را فراهم کرد.


وی با اشاره به ماجرای قرآن سوزی که توسط کشیش امریکایی صورت گرفت نیز گفت: متاسفانه عجیب ترین اقدامی که بعد از محکومیت این کشیش در دادگاه امریکا صورت گرفت آزاد کردن وی با وثیقه یک دلاری بود که موجبات تاسف فراوان را فراهم کرد.


به گفته رییس خانه کاریکاتور کشورهای مدعی دموکراسی که درراس آنها شیطان بزرگ قرار دارد با مداخله های خود در امور کشورها اتفاقات متعددی را رقم می زنند که زمینه ساز ایجاد بحران و شرایط وحشتناک انسانی در کشورهاست .


شجاعی طباطبایی تصریح کرد: آیا با تمام این احوال ما وظیفه داریم که سکوت اختیار کنیم؟ تصور من این است که به عنوان یک هنرمند باید به این فجایع واکنش نشان دهیم .


وی خاطر نشان کرد : وقتی نسل کشی در بحرین هر روز جان تعداد زیادی از مردان و زنان این کشور را می گیرد چطور می توان چشم ها را بست و با خیال آسوده دست به خلق آثار تابلوهای فرمالیستی زد.


بنابرگزارش حوزه هنری، این کاریکاتوریست ادامه داد :اتفاقاتی از این دست روح هنرمندان را آزرده می کند چرا که هنرمندان ازروحیه حساسی برخوردارند و وقتی این عواطف، با ارزش ها تلاقی پیدا می کند دلتنگی ها را نیز افزایش می دهد و همه اینها باعث می شود که هنرمندان با عزیزانی که در بحرین زیر فشار هستند ارتباط پیدا کنند و به آن ها ثابت کنند که دراین دنیای پر از ریا و تزویرکسانی در کشور ایران هستند که عاشقانه آنها را دوست دارند . در انتظاراین هستند که این فجایع انسانی هرچه زودتر به سر آید چرا که همه ایرانیان در ابتدا پیام اور صلح و دوستی هستند و در جایگاه بعد مدافع مظلوم در برابر ظالم .


پایان پیام/
 

کد خبر 34030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha