20 فیلم سینمایی در خوزستان به نمایش گذاشته می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از نمایش 20 فیلم سینمایی همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر از (17 تا 26 بهمن) در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز(16 بهمن) در نشست خبری جشنواره فیلم فجر در استان، با اشاره به ایام دهه فجر، گفت: در نظام اسلامی شاهد تحولات بسیاری در بخش های مختلف بودیم و در حوزه فرهنگ و هنر نیز این تحولات محسوس است.

 

وی با اشاره به اینکه با بررسی در حوزه فرهنگ و هنر از سال 57 متوجه تحولاتی در این زمینه می شویم، افزود: افزایش تعداد ادارات ارشاد اسلامی از 4 شهرستان به 24 شهرستان با امکانات و تجهیزات کامل، احداث تالار و سالن اجتماعات با حداقل 320 صندلی در همه شهرستان ها، فعال شدن انجمن های شعر، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، خانه سینما در همه شهرستان ها و... از جمله این تحولات است.

 

حجت الاسلام سپهر، راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 912 مسجد استان با تجهیرات کتابخانه ای، ورزشی و...، راه اندازی 163 موسسه قرآنی در شهرستان ها، راه اندازی بیش از 250 کتابخانه در همه شهرها، بخش ها و روستاهای پرجمعیت، تاسیس سینما در همه شهرها، فعالیت در حوزه چاپ و نشر و رتبه دوم کشور در این زمینه، تاسیس بیش از 75 روزنامه، هفته نامه و... از دستاوردهای جمهوری اسلامی در خوزستان است.

 

وی یکی از مهم ترین ایام انقلاب را عنوان کرد و ادامه داد: در این دهه گلچینی از فعالیت های معاونت سینمایی و هنری و فرهنگی عرضه می شود که تئاتر فجر برگزار شد و خوزستان در این بخش جزء استان های برتر بود و در حال حاضر جشنواره بین المللی فیلم فجر با موضوع های اجتماعی، مقاومت، دینی، کودک و نوجوان و... در تهران و استان های برخوردار اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اضافه کرد: امسال خوزستان با همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری رئیس سازمان سینمایی، پس از دو سال وفقه، میزبان جشنواره فیلم فجر است و فیلم های فاخری از کارگردانان برتر سینمای کشور و جهان در خوزستان به نمایش گذاشته می شود.

 

وی با بیان اینکه در این جشنواره شاهد نمایش 20 فیلم از جمله فیلم سینمایی «یوسف هور» از تولیدات سینمایی استان خوزستان هستیم، تصریح کرد: این جشنواره (17 تا 26 بهمن) در سینما اوکسین و هلال در اهواز برگزار می شود و دارای بخش های جنبی از جمله رونمایی از کتاب ثانی تخصصی سینما و تجلیل از برخی مفاخر سینمایی است.

 

وی با بیان اینکه صنعت سینما جزء بهترین هنرهایی است که پیام های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، دینی و... را در فضایی صمیمی و عاطفی به خانواده ها منتقل می کند، یاد آور شد: سینما حال و هوا و فضای منحصر به فرد خود را دارد و می تواند انتقال دهنده مفاهیم ارزسی، اجتماعی، سیاسی و دینی در جامعه باشد.

 

حجت الاسلام سپهر، با بیان اینکه تاکید مسئولان نظام و دولت ایجاد فضای نشاط و فرح بخش در جامعه است اذعان داشت: این جشنواره می تواند فرصتی جهت تامین نیازمندی های خانواده ها و فضایی مناسب در مقابل شبکه های ماهواره ای و سایت های کامپیوتری فراهم کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از تجهیز دو سینمای هلال و اوکسین به سیستم دیجیتالی و امکانات روز و خارج شدن از حالت سنتی خبر داد و خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر یک باب سینما در شهرستان مسجد سلیمان با اعتبار 600 میلیون تومان افتتاح شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 340392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha