تقویم فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تدوین شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه هریس گفت: کانون های فرهنگی هنری خاستگاه تمام فعالیت های فرهنگی مساجد هستند و باید تقویم فرهنگی کانون ها تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در جلسه توجیهی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان هریس که در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان هریس برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور رشادت های حضرت امام خمینی(ره) واقشار مختلف ملت شهید پرور است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن شد.


وی گفت: وقتی ما به نقشه جغرافیایی نگاه می کنیم در دنیا امن ترین کشور جمهوری اسلامی ایران است که این امنیت و آرامش و آسایش، مدیون رهبری های مقام شامخ ولایت فقیه و خون های گرانقدر شهدای انقلاب و ایثارگری ها و جان فشانی ایثارگران و جانبازان و آزادگان است که همیشه باید قدرشناس آنان باشیم.


امام جمعه شهرستان هریس تاکید کرد: امروز زمینه برای فعالیت های فرهنگی فراهم است و خاستگاه تمام فعالیت های فرهنگی نیز مساجد هستند.


وی افزود: جایگاه مسجد باید فوق العاده مور اهمیت قرار بگیرد تا از ظرفیت عظیم مساجد بهرمند شویم.


امام جمعه شهرستان هریس اظهار داشت: انتظاری که از کانون های مساجد وجود دارد این است که تقویم فرهنگی را تدوین کنند، کتابخانه ها باید در کانون رواج پیدا کنند و مردم تشویق شوند کتاب هایشان را به کانون اهدا کنند.


حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: کانون های فرهنگی باید جلسات قرآنی و احکام تشکیل دهند، نوجوانان و نسل جوان را به مطالعه تشویق کنند و در کنار این فعالیت ها، نماز جماعت را در مساجد باشکوه برگزار کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 340476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha