برگزاری یادواره تیزپروازان آسمان و مدافعان حریم ولایت در بوشهر

خبرگزاری شبستان: یادواره سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی و 84 شهید پایگاه ششم شکاری بوشهر امروز(17 بهمن) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز (17 بهمن)،  در یادواره ای که خلبانان، پیشکسوتان فرماندهان و 61 خانواده شهید نیروی هوایی حضور داشتند گفت: شهیدان با شهادت راه صعود به آسمان ها را به زمینی ها آموختند و  امروز با آمادگی نیروهای مسلح اجرای گزینه های روی میز آمریکا مساوی با مرگ آن هاست.

 

وی افزود: ارزش شهادت در دنیا شناخته نمی‌شود آنگاه که چشم‌ها روشن می‌شود آن وقت آن جایگاه شناخته می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در زمانی که دشمن به دنبال تخریب کشور بود شهدا با نثار خود شخصیت و هویت ملت ایران را حفظ کردند.

 

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به تهدیدهای صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها برای حمله نظامی به ایران، بیان داشت: حمله نظامی آمریکا به ایران باعث مرگ و سرنگونی آنها خواهد شد و نیروهای مسلح کشور اجازه اقدامات اینچنینی را به آنها نخواهند داد.

 

بهروز یاسینی، فرزند شهید یاسینی هم در این همایش گفت: شهید یاسینی در دو هزار و 920 روز از دفاع مقدس، دوهزار و 759 ساعت پرواز انجام داد که به عنوان یک رکورد در این زمینه محسوب می‌شود.

 

وی افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان شاهد برگزاری دومین یادواره شهید سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی و74 شهید پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر سال آینده در بوشهر باشیم.

 

گفتنی است، سرلشکر شهید سید علیرضا یاسینی در عملیات ۱۴۰ فروندی در حمله به خاک عراق نقش مهمی ایفا کرد و به علت شایستگی فراوان در سال ۱۳۷۲ به سمت رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش ایران منصوب شد و در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۷۳ در یک سانحهٔ هوایی به همراه چند تن از فرماندهان عالی‌رتبه نیروی هوایی به شهادت رسید.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 340760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha