یادواره شهدای انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با ایام مبارک دهه فجر یادواره 13 شهید انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به همت دبیرخانه کانونهای مساجد استان و با همکاری کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا نخعی پور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی شب گذشته (17 بهمن) در مراسم یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند برگزار شد، اظهارداشت: آن چیزی که اسلام، انقلاب و ملت ایران را در برابر دشمنان به پیروزی رساند مکتب شهید و شهادت است.


وی تصریح کرد: این مکتب که از صدر اسلام با شهادت یاران نزدیک پیامبر (ص) آغاز شد؛ با شهادت عی ابن ابیطالب (ع) در محراب جلوه عبودیت پیدا کرد و با شهادت حضرت فاطمه (س) در مقام دفاع از ولایت تبلور یافت.


نخعی پور با بیان اینکه مکتب شهادت با شهادت مظلومیت امام حسن (ع) ادامه یافت، افزود: نهایتا در کربلا و عاشورای حسینی این مکتب به اوج خود رسید.


وی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از مکتب عاشورای حسینی دانست و یادآورشد: پیروی از شهدا و راه اسلام دشمنان را عصبانی و زمین گیر می کند.


گفتنی است، در پایان این مراسم از 13 خانواده شهید انقلاب اسلامی استان که شامل هفت شهید از شهرستان بیرجند، پنج شهید از شهرستان قاین و یک شهید از فردوس بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 340807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha