علم ارتباطات همراه با اخلاق، ناهنجاری ها را به هنجار تبدیل می کند

خبرگزاری شبستان: استاندار فارس گفت: علم ارتباطات همزاد بشر است و اگر این علم با اخلاق عملی همراه شود، می تواند بسیاری از ناهنجاری های جامعه را به هنجار تبدیل کند و از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، محمد احمدی، استاندار فارس، شب گذشته (18بهمن) در همایش رسانه و انقلاب اسلامی و گرامیداشت استاد کاظم معتمد نژاد، پدر علم ارتباطات ایران که همزمان با ایام الله دهه فجر در سالن همایش مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز برگزار شده بود، گفت: علم ارتباطات همزاد بشر است و اگر این علم با اخلاق عملی همراه شود، می تواند بسیاری از ناهنجاری های جامعه را به هنجار تبدیل کند و از بین ببرد.


وی اخلاق را حلقه گمشده جامعه کنونی دانست و تاکید کرد: مرحوم معتمد نژاد با خصوصیت های خود در دل های نه تنها شاگردانش بلکه مردم جای گرفته بود و داشتن اندیشه های خالصانه، ارائه خدمت صادقانه و داشتن اخلاق عملی از جمله خصوصیاتی است که می تواند باعث ماندگاری انسان باشد.


عالی ترین مقام اجرایی دولت در فارس با اشاره به اینکه فکر دولت تدبیر و امید قدر شناسی از زحمت کشان عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: همواره باید یادبود بزرگان را مد نظر قرار دهیم چرا که قدر شناسی مرز نمی شناسد و بزرگداشت مفاخر به تهران و فارس ختم نمی شود.


براساس این گزارش، سیروس رومی، نویسنده،‌ پژوهشگر و روزنامه‌نگار شیرازی نیز در این مراسم با تشریح تاریخ شکل‌ گیری روزنامه در شیراز، گفت: شیراز و فارس به حق در عرصه روزنامه‌نگاری پیشتاز بوده و هست و 220 سال پیش هارطول شماورنیان که یک ارمنی از اهالی شیراز بود، اولین روزنامه ایران و نخستین روزنامه ارمنی زبان را در هند پایه‌گذاری و منتشر کرد.


رومی یادآور شد: میرزا صالح شیرازی، موسس اولین روزنامه در ایران در سال 1253 نیز یک شیرازی بود و این نشانه پیشتازی فارسی‌ ها در عرصه روزنامه‌نگاری است.


خاطرنشان می شود، وحید معتمدنژاد، برادر استاد کاظم معتمد نژاد، پدر علم ارتباطات ایران نیز از جمله سخنرانان این مراسم بود که در خصوص ویزگی های ممتاز اخلاقی استاد سخن گفت و از 30 نفر از فعالان رسانه استان فارس نیز تجلیل به عمل آمد.


پایان پیام/

کد خبر 341022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha