هدیه 30هزار صلوات به روح شهدا به همت کمیته مساجد دهه فجر مازندران

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته مساجد دهه فجر مازندران با تشریح برنامه های شاخص هشتمین روز 35امین بهار انقلاب اسلامی از اجرای طرح 30هزار صلوات و هدیه به روح شهدا در کانون های فرهنگی هنری قائمشهر خبر داد.

محمد فوقی، مسئول کمیته مساجد دهه فجر مازندران امروز(19بهمن) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اهمیت و نقش مساجد در روند شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: کانون های فرهنگی هنری به جهت همجواری با مساجد به همت کمیته مساجد دهه فجر باید زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه و تبیین جایگاه مسجد در بروز حکومت های اسلامی در این ایام باشند.


وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری گرامیداشت دهه فجر با محوریت مسجد باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را افزایش دهند اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد، هیئت امنا و پیشکسوتان حوزه دین و فرهنگ باید دستاوردهای انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) را برای نسل های بعد از انقلاب بازگو کرده تا دشمنان به گونه ای دیگر از این مهم بهره برداری نکنند و موجبات ضربه زدن به انقلاب فراهم نشود.

 

فوقی با اشاره به اجرای طرح 30هزار صلوات و تقدیم به سه شهید 19بهمن در شهرستان قائمشهر تصریح کرد: توجه ویژه به تفسیر و معنای آیات قرآن در زندگی انسان ها بالاخص در ایام دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که به پشتوانه قرآن شکل گرفت از اهمیت والایی برخوردار است.


وی از برگزاری مسابقه فرهنگی کتابخوانی در شهرستان سیمرغ به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: باید با برگزاری مسابقه های کتابخوانی در مساجد نمازگزاران را با کتاب آشنا کنیم تا کتاب توسط نمازگزار و فرد مسجدی وارد زندگی مردم شود.

 

فوقی همچنین با اشاره به برگزاری نشست خانواده و سبک زندگی با سخنرانی دکتر آریانا بر تداوم برگزاری چنین نشست هایی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری دراین خصوص تاکید کرد.


وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری احیا کننده نقش واقعی مساجد در جامعه می باشند، خاطرنشان شد: تجلیل از نخبگان علمی، مراسم شبی با قرآن، نشست اقتدار ملی در شهرستان بابل، همایش جوانان و انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) نیز از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر به همت کمیته مساجد دهه فجر مازندران و کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان در هشتمین روز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستند.


پایان پیام/

کد خبر 341027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha