هفته فرهنگی و جشنواره فیلم ایران در اسلام آباد افتتاح شد

خبرگزاری شبستان :همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر، هفته فرهنگی و فیلم جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز شورای ملی هنرهای پاکستان(PNCA) در اسلام آباد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،این هفته توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری شورای ملی هنرهای پاکستان و وزارت اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان آغاز بکار کرد.

 

در ابتدای مراسم افتتاحیه پی از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید، "پیر سید امین الحسنات شاه"، وزیر امور مذهبی دولت پاکستان طی سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صحنه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خیلی پیشرفت کرده است بطور ویژه فعالیت گسترده جمهوری اسلامی ایران برای ترویج معارف اسلامی و قرآنی قابل تقدیر است.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرآن کریم و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اقدامات مهم دولت ایران است که برای ترویج تعلیمات قرآن کریم انجام می دهد.

 

وزیر امور مذهبی دولت پاکستان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ترویج هنرهای اسلامی به ویژه خطاطی قرآنی و نگهداری نسخ خطی قرآن کریم و فارسی اهتمام ویژه ورزیده است که میراث مشترک مسلمانان می باشد.

 

وی با اشاره به گشایش هفته فرهنگی دهه فجر و رونمایی نمایشگاه انقلاب اسلامی ایران در اسلام آباد گفت: گرامیداشت چنین رویدادهای مهم و برگزاری مراسم مختلف فرهنگی در این خصوص باعث تقویت بیشتر روابط برادرانه ایران و پاکستان می شود.

 

"محمد اعظم"، معاون وزارت اطلاع رسانی و میراث فرهنگی نیز طی سخنان خود گفت: برای معرفی فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران برگزاری هفته فرهنگی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یک اقدام خیلی بزرگی است، لازم است.

که ما میراث فرهنگی و دینی مشترک دو کشور را به مردم معرفی نمایم وزارت اطلاع رسانی و میراث فرهنگی برای برپایی چنین برنامه های فرهنگی و هنری در آینده نیز همکاری خود را ادامه خواهد داد.

 

"حقیقیان"، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: شعار مردم مسلمانان ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که با ایثار و قربانی خود انقلاب را سرانجام به موفقیت رساندند ، در طول سالهای گذشته انواع توطئه توسط دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان انجام شد و در دهه های گذشته به رهبریت حضرت امام خمینی(ره) ملت ما انواع مشکلات را پشت سر گذاشت که یک نمونه آن جنگ تحمیلی هشت ساله بوده است. ملت ایران با دادن صدها هزار شهید پیروز و سربلند شد و توطئه های دشمنان را به هم ریخت.

 

وی افزود: ملت ایران در گذشته در صحنه های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی پیشرفت چشمگیری داشته و امروزه هم به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مسیر خود ادامه داده است.

 

پس از گشایش فیلم سینمایی ایرانی، با نام "آواز گنجشک ها" با زیر نویس انگلیسی در سالن همایش (پی ان سی ای) با حضور تعدادی زیادی از حاضران به نمایش درآمد.

 

مراسم این هفته فرهنگی شامل برپایی نمایشگاه گسترده و متنوع فرهنگی، تبلیغی، هنری و آموزشی، نمایش فیلم های سینمایی و برخی نشست ها و برنامه های دیگر تا روز بیست و یکم بهمن ماه در محل پی انی سی ای ادامه خواهد داشت.

 

بخش های مختلف نمایشگاه:

غرفه ویژه قرآن کریم: این غرفه با شرکت چند تن از استادان و قرآن آموزان محلی برپا شده است که علاوه بر فروش محصولات سمعی و بصری و مکتوب قرآن کریم به آموزش و رفع اشکالات حضوری علاقه مندان به ویژه کودکان و نوجوانان می پردازد.

 

بخش زبان فارسی: غرفه زنده زبان فارسی شامل محصولات نوشتاری و شنیداری، آزمون سطح سنجی، گرفتن فال حافظ، ارائه توضیحات و پاسخگویی به سؤالات مراجعان و تشویق مخاطبان به فراگیری زبان فارسی توسط استادان بخش زبان فارسی دانشگاه ملی زبان های نوین و ارائه بروشورها و محصولات مربوطه.

 

غرفه خطاطی: با حضور محمد علی فراستی، خطاط اعزامی از تهران غرفه ای از تابلوهای خط ایشان در این نمایشگاه دایر شد و به صورت حضوری سفارشات بازدید کنندگان به ویژه مقامات و شخصیت های حاضر را خطاطی نمود و به آنان ارائه می داد.

 

غرفه بروشورها و جزوات تبلیغی: در این غرفه مجموعه جزوات و بروشورهای حاوی فرمایشان حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و تاریخچه انقلاب و روزشمار آن و مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی که بازبان های مختلف منتشر شده است.

 

بخش نمایش فیلم: در این قسمت فیلم های مستند درباره انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) فرهنگ و هنر، دستاوردها و پیشرفت های کشورمان و موسیقی های مختلف پخش می شود.

 بخش ویژه مصاحبه و نظرسنجی: اخذ مکتوب نظرات و پیشنهادهای شخصیت های سیاسی، فرهنگی، دینی و هنری به صورت مصاحبه.

 

غرفه معرفی شهدای علمی و هسته ای:

غرفه تصاویر روزشمار انقلاب اسلامی: نمایش عکس ها امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، صحنه های در حال انقلاب مردم مبارز کشورمان و لحظات شهادت و مجروح شدن آنانغرفه عکس های تصاویر دستاوردهای انقلاب اسلامی: صحنه های مختلف از دستاوردها، محصولات، اختراعات و ابداعات دانشمندان و محققان کشورمان پس از انقلاب اسلامی به ویژه تصاویر فن آوری های نوین از جمله صنایع انرژی هسته ای، نظامی، فضائی، پزشکی، دارویی، رباتیک، و زیربنائی

غرفه عکس های ائمه جمعه شهید جمهوری اسلامی ایران: تصاویر ائمه جمعه ایران که در نتیجه ترور دشمنان انقلاب اسلامی و منافقان به شهادت رسیدند.

غرفه عکس های مناظر طبیعی و گردشگری ایران: آثار معماری و بناهای مذهبی، مناظر طبیعی و گردشگری، صحنه های تاریخی و آثار باستانی

صنایع دستی: غرفه صنایع دستی شامل انواع اقلام و محصولات دست ساز و بومی ایرانی

قهوه خانه سنتی: شامل محصولات غذایی و خشکبار ایرانی و سرو چای و تنقلات سنتی ایرانی به میهمانان

غرفه فروش کتب و محصولات فرهنگی بومی: در این غرفه مجموعه کتب و محصولات نوشتاری و مؤسسات فعال مرتبط و همسو انتشارات موسسه بین المللی منهاج القرآن و انتشارات متاب که اکثراً آثار حضرت آیت الله جوادی آملی و حجت الاسلام سید جواد نقوی منتشر می کنند برای فروش عرضه شده است.

غرفه بنرهای مختلف: بنرهای حاوی مطالب و تصاویر مختلف در زمینه های، دستآوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی، بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مناسبت های مهم و خاص، موضوعات فرهنگی، دینی و هنری.

 

 برگزاری نمایشگاه کتاب، عکس و صنایع دستی در اسلام آباد

به مناسبت سی پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر و صنایع دستی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد برگزار شد.
این نمایشگاه که با همکاری مرکز هنرهای ملی پاکستان 15 بهمن افتتاح شد، مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان بخشی از آثار و نسخ خطی خود را جهت بازدید علاقه مندان به نمایش گذاشته است.

امین الحسنات وزیر امور مذهبی و اقلیت های پاکستان با حضور در غرفه مرکز تحقیقات فارسی، از آثار ارائه شده بویژه نسخ خطی و مجموعه کتابهای چاپ این مرکز قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا در فرصت مناسبی بتواند از مرکز تحقیقات دیدن نماید.

قابل ذکر است این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل مرکز هنرهای ملی پاکستان آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می باشد.

 

برگزاری نمایشگاه کتاب، عکس و صنایع دستی در اسلام آباد

به مناسبت سی پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر و صنایع دستی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد برگزار شد.

 

این نمایشگاه که با همکاری مرکز هنرهای ملی پاکستان 15 بهمن افتتاح شد، مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان بخشی از آثار و نسخ خطی خود را جهت بازدید علاقه مندان به نمایش گذاشته است.

 

امین الحسنات وزیر امور مذهبی و اقلیت های پاکستان با حضور در غرفه مرکز تحقیقات فارسی، از آثار ارائه شده بویژه نسخ خطی و مجموعه کتابهای چاپ این مرکز قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا در فرصت مناسبی بتواند از مرکز تحقیقات دیدن نماید.

 

قابل ذکر است این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل مرکز هنرهای ملی پاکستان آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می باشد.

 

مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نخجوان برگزار می شود

مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن ماه در تالار همایشهای هتل دوزداغ نخجوان برگزار می شود.

 

این مراسم با حضور رییس مجلس عالی و مقامات رسمی و دولتی جمهوری خودمختار نخجوان و میهمانانی از استانهای آذربایجانهای شرقی و غربی کشورمان و نیز سرکنسولگری ترکیه در نخجوان ، روز سه شنبه 22 بهمن ماه در تالار همایشهای هتل دوزداغ نخجوان برگزار می شود.

 

در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم، سرکنسول کشورمان و رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان سخنرانی خواهند کرد.

 

ضمناً برای اولین بار کلیپ آخرین دستاوردهای علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و هسته ای کشورمان که به زبان آذری توسط وابستگی فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در نخجوان تهیه گردیده پخش خواهد شد.

 

گفتنی است این مراسم از کانال 1 تلویزیون دولتی نخجوان(NTV ) پخش خواهد شد.


گروه موسیقی "ضرب آوا" در اندونزی به اجرای برنامه می پردازد
به مناسبت ایام الله دهه فجر به همت رایزنی فرهنگی ایران، گروه موسیقی "ضرب آوا" با حضور در جاکارتا برنامه های متنوعی را برگزار خواهند نمود.


اجرای برنامه در دانشگاه اندونزی، حضور در جمع اندیشمندان در موسسه عبدالرحمن وحید در خلال سمینار علمی، اجرای زنده برنامه تلویزیونی و نیز رادیویی به طور جداگانه و نیز اجرای برنامه در گالری فرهنگی کمپاس با حضور هنرمندان تنها بخشی از برنامه های این گروه می باشد.

 

همچنین حضور و اجرای برنامه در مراسم بزرگ جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شخصیت های علمی فرهنگی و سیاسی اندونزیایی و ایرانیان مقیم از دیگر برنامه های این گروه از هنرمندان می باشد.
پایان پیام/
 

کد خبر 341214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha