وقف 5 هزار متر زمین به صورت مشارکتی در استان یزد

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت از مشارکت دوازده نفر از خیرین در جهت وقف زمین پنج هزار متری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید مهدی سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت امروز طی نشستی از وقف یک قطعه زمین 5 هزار متری در این شهرستان با مشارکت 12 نفر از واقفین خیر اندیش این شهرستان خبر داد.


وی افزود: ارزش ریالی این زمین بالغ بر 7 میلیارد و هفتصد میلیون ریال می باشد که بر آرامستان روستای ده بالا شهرستان تفت وقف شده است.


سیدی همچنین اظهار داشت: با اقدام خداپسندانه واقف دیگری در این شهرستان در دو روز متوالی دو وقف جدید به ثبت رسید.


وی در ادامه وقف را از مهمترین و بهترین اعمال خیرخواهانه برای جاودانه شدن نام و مال انسان دانست و گفت :ممکن است برخی به دلیل عدم توان مالی نتوانند به صورت فردی اقدام به وقف نمایند از این رو، اوقاف و امور خیریه جهت بهره‌برداری همگانی از این سنت حسنه، وقفی را به نام وقف مشارکتی فعال کرده است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت تصریح کرد: در وقف مشارکتی چندین نفر یک ملکی را به اتفاق وقف کرده یا یک خانواده و یک قوم واقف یک ملک شده و به طور مشترک این سنت خداپسندانه را اجرا و از حسنات آن بهره‌مند می‌شوند.


سیدی با بیان اینکه وقف مشارکتی فقط منحصر به اموال مادی نیست بلکه خدمات و اموال منقول را هم شامل می‌شود افزود: لازم است فرهنگ‌سازی بین افراد جامعه صورت پذیرد تا همه افراد بتوانند از آثار و برکات وقف بهره مند شده و باقیات الصالحاتی برای خود داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: می‌توان چنین برداشت کرد که وقف مشارکتی بهترین شیوه ماندگار شدن برای افرادی است که درآمد کافی برای وقف اموال و استفاده از برکات وقف ندارند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت بیان کرد: اصلی‌ترین راهبرد نهادینه سازی وقف، وقف مشارکتی و شناخت نیازهای جامعه است، اگر شناختی در مورد نیازهای مردم صورت نگیرد نمی‌توان افراد واقف و خیّر را جهت رفع نیازها هدایت کرد.


سیدی با اشاره به اقدامات این اداره در مورد احیای وقف مشارکتی در شهرستان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت دفتر مشاوره وقف ایجاد کرده و کلیه نیازهایی که اکنون مورد نیاز مردم و جامعه می‌باشد را مورد شناسایی قرار داده تا واقفین درصدد رفع آن اقدام نمایند.


وی این نیازها را وقف قرآنی برای جلسات و مسابقات قرانی، وقف برای ازدواج و جهیزیه جوانان و وقف برای امور درمانی و سلامت عنوان کرد.


سیدی در پایان تلاش در جهت نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه را یادآور شد و گفت: وقف جلوه زیبایی از ماندگاری اموال و دارایی ها است و واقفین خیر اندیش با این اقدام خدا پسندانه نام خود را در تاریخ جاودانه می کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha