انقلاب اسلامی ایران جریانی محدود در جغرافیای ایران نیست

خبرگزاری شبستان: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای دین اسلام، اندیشه شیعی آغاز شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران جریانی محدود در جغرافیای ایران نیست.

به گزراش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته(19بهمن) در سلسله همایش‌های تخصصی "انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی" با موضوع "دین و سیاست درتفکرامام خمینی(ره)" اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌دانستند که اراده ملت ایران هویتی است که دزدیده شده است و با این انقلاب این هویت به مردم ایران بازگردانده شد.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه طی سه دهه و نیمی که از انقلاب اسلامی گذشته حقانیت اهداف انقلاب اسلامی ایران بر جهانیان ثابت و آشکار شده است، اظهار داشت: تاثیر انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) آن را رهبری کردند در زندگی مردم در سه دایره جهان، اسلام و تشیع قابل بررسی است.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران جریانی محدود در جغرافیای ایران نیست، بلکه جریان و اتفاقی است که عالم را به لرزه درآورد.
 

وی با اشاره به این مطلب که امروزه متاسفانه نه تنها آموزه‌های دینی بلکه اقتصاد ما غیر اسلامی شده است، خاطر نشان کرد: هویت اسلامی و اراده اسلامی در بعضی از کشورهای اسلامی مصادره شده است و امت اسلامی غریب شده است.


حجت الاسلام اراکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای دین اسلام، اندیشه شیعی آغاز شد، افزود: برای نخستین بار در قرن اخیر یک انقلاب اجتماعی سیاسی گسترده‌ای با اندیشه دینی و با مبانی دینی رخ داد و پیروز شد و شعاع تأثیر پذیری این پیروزی را در چند سال اخیر به طور روشن و آشکار می‌توان مشاهد کرد.


وی ادامه داد: جهانی بودن انقلاب اسلامی ایران بدین معناست که این انقلاب نه تنها در جامعه شیعی و جامعه اسلامی بلکه در کل جامعه جهانی اثرگذار بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 341394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha