دگروار معنا کردن قرآن، مشکلی بر سر راه مهدی موعود

باید منتظران، در دوران انتظار، چنان ساخته شده باشند و چنان به خودسازی اهمیت داده باشند، که نه تنها در مقابل امام نایستند بلکه چونان شهاب ثاقب، خویشتن را به مهدی (عج) برسانند.

خبرگزاری شبستان: یکی از مشکلات بزرگ، در طول تاریخ اسلام، سوء استفاده های گوناگون از کتاب خدا بوده است. قرآن کریم، عزیز است و گرامی، کتاب خداست و وحی آسمان، و یکی از دو نهاد گرانقدر(دوثقل، ثقلین) است، که پیامبر اکرم (ص) برای هدایت انسان، برجای گذاشته است. هرگاه آیه ای از قرآن خوانده شود، دل هر مسلمان می لرزد. این، عظمت کلام خدا، و اثر وحی ملکوت است. اما افسوس که برخی، ا این تاثیر و قداست، سوءاستفاده می کنند، قرآن کریم را وسیله قرار می دهند، و "دگروار" معنا می کنند و باعث جذب بنا حق افراد و اشخاصی بی اطلاع یا کم اطلاع می شوند و آنان را به نام قرآن و بیان قرآن، به انحراف از قرآن و مقاصدقرآن سوق می دهند و گاه در مقابل قرآن وا می دارند.
این مشکل، سر راه امام بزرگ، مهدی موعود، نیز قرار می گیرد، لیکن اینگونه کسان در آن روزگار کاری از پیش نمی برند و حکومت قاهره مهدویه آنان را یا به راه می آورد یا از سر راه برمی دارد.
البته باید دانست که مومنان صدیق و منتظران آگاه به خلیفه خدا خواهند پیوست و از سر این امواج فتنه، با کشتی شناخت و ایمان و عمل، به سلامت خواهند گذشت. این است که باید عقیده ها صیح، و عمل ها صالح و دلها پاک باشد ( و پاک نگاه داشته شود، و این عقیده و پاکی، نسل به نسل، انتقال یابد)، تا مردم در زمان ظهور بتوانند به جریان حق، و داعی حق بپیوندند. باید منتظران، در دوران انتظار، چنان ساخته شده باشند و چنان به خودسازی اهمیت داده باشند، که نه تنها در مقابل امام نایستند و نه تنها به تاویلهای قرآنی گمراهان گوش ندهند و نه تنها سست و بی تفاوت با طلوع نیر اعظم مواجه نگردند، بلکه چونان شهاب ثاقب، خویشتن را به مهدی (عج) برسانند و در صف یاران او جای گیرند و در بنیان مرصوص خروش آفرینان قبله چون شیر ژیان بخروشند و در سوختن باطل چون آتشفشان باشند و در ریشه کن ساختن ستم، چون سیل دمان و در یاری حق چون کوه گران...
حکومت فاطمی
رسالت عظیم مهدی موعود، یعنی مصلح فاطمی، و نقلابی بزرگ و شورشگر نهایی جهان و تاریخ، این است که یک جهان بشری مود و بالغ پدید آوردو صحنه زیست انسان را از همه اصالتهایراستین بیان کند و یک "ارض مملو از عدل و داد" پدیدار سازد. بنابرین، دولت مهدی دولت جهانی است و حکومت مهدی حکومت "ارضی"، که اعم است از حکومت جهانی. پس عدالتی که او می آورد، تنها عدالت اجتماعی نیست بلکه عدالت حیاتی و سیاره ای است، یعنی او در همه پدیده ها، ارزش ها، بهره برداریها، بهره بخشیها و در همه شئون و اقتضائات این سیاره آنچنانکه خدا خواسته است عدالت را برقرار خواهد کرد. آری، مهدی (عج) رهبر یک یات هماهنگ و یک هماهنگی جاری و همگونی ژرف و شکفتن ساری و نبض عادل و نظم مینوی خواهد بود و با ظهور او، سرانجام جهان پیرو حکومت فاطمی خواهد شد و مهدی فرزند بانوی عظمی، فاطمه زهرا (س) بر سراسر اقالیم بشری حکم خواهد راند. و همه صفات پیامبران و مصلحان در او تجلی خواهد کرد. و امامی فاطمی، قافله سالار بشریتبزرگ خواهد گشت.

 

بنابراین گزارش، کتاب "خورشید مغرب به قلم محمد رضا حکیمی از سوی انتشارات دلیل ما روانه بازار نشر شده است. از جمله موضوعات پرداخته شده در این کتاب می توان به "غیبت"، "انتظار" و "تکلیف" اشاره کرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 341458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha