آزادسازی 9/1 میلیارد یورو از محل خط اعتباری چین

خبرگزاری شبستان: افخمی از آزادسازی مبالغی از پولهای انباشته شده در چین با فاینانس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهندس علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشست خبری امروز گزارشی از عملکرد 9 ماهه بانک صنعت معدن ارایه داد.

وی گفت: طی سال جاری 26 طرح صنعتی توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده و با سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی و شناسایی 3 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

همچنین 114 طرح کوچک و متوسط با 250 میلیارد تومان سرمایه و 2هزار و 300 نفر اشتغال در بخش های خصوصی و عمومی ایجاد شده است.

افخمی افزود: بانک از نظر سهم در بخش صنعت و معدن 15 درصد از تسهیلات را در بین بانک های دولتی ارایه می کرد که مقام سوم را پیش از این داشت اما امسال با تقبل 22 درصد تسهیلات بخش صنعت و معدن رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

مدیرعامل این بانک از تصویب برنامه های جدید برای سالهای قبل خبر داد داد و گفت:‌برنامهایی با 7700 میلیارد تومان برنامه ریزی نمودیم که از این مقدار 3 هزار و 200 میلیارد تومان به انعقاد قرارداد رسیده و مابقی آن تا 4 ماه آینده عقد قرارداد می شود 2 هزار و 700 میلیارد تومان نیز تاکنون پرداخت داشته ایم.

وی در ادامه از عملیاتی شدن خط اعتباری چین خبر داد که تاکنون به دلیل تحریمها بخشی از منابع ایران در این کشور بود که امکان نقل و انتقال آن وجود نداشت.

افخمی افزود: تفاهمی فراهم شده بود که در قبال پول پروژه های مورد تایید فاینانس شده و کارها طبق آن انجام می شود که خیلی خوب پیش نرفت طی 5 ماه گذشته ما به عنوان بانک پیشتاز توانستیم اولین ال سی فولاد را پوشش اعتبار دهیم و به طور کلی 7 طرح فولادی در این زمینه بازگشایی ال سی شده است و جمع این طرحهای فولادی 9/1 میلیارد یورو است و به اقتصاد مملکت کمک بزرگی می کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از حمایت این بانک از طرحهای پتروشیمی به خصوص پتروشیمی مسجد سلیمان خبر داد و گفت: 450 میلیون یورو ال سی این طرح است که ما اینده باز می شود.

وی درباره صندوق توسعه ملی نیز گفت: رابطه ما با صندوق توسعه ملی بسیار موثر است و قراردادهایی که در سال 90 و 91 بسته بودیم به 6 میلیارد دلار بود که تاکنون 4/4 میلیارد دلار آن عملیاتی شده است.

افخمی از گشایش اعتبار عملیاتی پروژه های مختلف با 3/1 میلیارد دلار نیز اعتبار خبر داد و گفت: بیشتر پروژه هایی که تامین مالی شده تمرکز بر روی پروژه های بزرگ بوده و باید به سمت حمایت از واحدهای کوچک و متوسط که نقش بیشتری در اشتغال دارند برویم.

وی تصریح کرد: واحدهای کوچک نیازمند حمایتهای قانونی هستند و همچنین آموزشهایی در زمینه مدیریتی و بازاریابی و همچنین ارایه خدمات بانکی به آنها باید انجام شود.

وی همچنین از تفاهم با بانک مسکن و کشاورزی برای تامین سرمایه خبر داد که عملیاتی شدن این طرح تا اواسط سال آینده زمان می برد.

وی در پایان درباره طرح هدفمندی یارانه ها در ارتقای پروژه های صنعتی گفت: به دنبال این هستیم که در دولت و مجلس هدف گیری به سمت تولید پیش برود زیرا هر چقدر منابع بیشتری در اختیار بخش تولید قرار بگیرد خروج از رکود کاهش تورم و گردش مالی بیشتر خواهد شد. و تلاش ما این است که برای بخش تولید قسمتی در هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 341531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha