نمایندگان مجلس برای پیگیری مشکلات نخبگان توان خود را به کار بسته اند‌

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسئولان استانی به خصوص نمایندگان مجلس برای پیگیری مشکلات نخبگان استانی همه توان خود را به کار بسته ‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر علی مرادی، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد، امروز(20بهمن) در گفت ‌و گو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: نخبگان هم استانی در صورت حمایت از سوی مسئولان استانی در مجامع ملی و بین ‌المللی استعداد درخشش را دارند.


مرادی گفت: به همین منظور نماینده بویراحمد و دنا از دستاوردهای نخبگان هم استانی در نمایشگاه بین ‌المللی تهران بازید کرد.


وی افزود: نماینده مردم شهرستان ‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ‌های آقایان بابک قبادی مخترع «دریچه ضد سرقت آب و منهول های فاضلاب» و علی‌ صالح جعفری ‌نژاد مخترع «سامانه کنترل از راه دور چراغ‌ های راهنمایی» دو نفر از مخترعان استان که در بخش تجاری‌ سازی جشنواره شرکت کرده بودند، از طرح‌ های آنان بازدید کردند.

 

این مسئول، اقدام مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را مایه دلگرمی نخبگان دانست و عنوان کرد: پی‌ گیری مشکلات نخبگان و برآورده کردن نیازها و خواسته‌ های به حق آنان در توسعه و پیشرفت استان نقش به سزایی دارد.

 

مرادی در ادامه، تمرکز فعالیت های بنیاد نخبگان را بر نخبه پروری و هدایت نخبگان دانست و افزود: با هدایت و حمایت نخبگان می توان بستر رشد و شکوفایی استعداد های را در استان فراهم کرد.

 

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم همکاری سازمان ها و ادارت مختلف برای حمایت از نخبگان اشاره کرد و گفت: نخبه پروری یک وظیفه تک سازمانی نیست؛ بلکه وظیفه ای فراسازمانی است و دستگاه های زیادی در امر دخیل هستند و باید همکاری داشته باشند.

 

وی به نقش خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه در رشد و شکوفایی استعدادها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آمار نخبگان استان نسبت به میزان متوسط کشوری کمتر است که قانع کننده نیست.

مرادی عنوان کرد: علل این موضوع را ریشه یابی کردیم و در حد توان و بضاعت به فراهم شدن زمینه های رشد و شکوفایی استعداد ها ی جوانان و نوجوانان استان کمک می کنیم.

 

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به فرایند حمایت از ایده اشاره کرد و گفت: از زمان تاسیس بنیاد نخبگان در سال 85 تاکنون حمایت از ایده ها و اختراعات به صورت سازمان دهی و سیستمی اجرا می شود.

 

مرادی اظهار داشت: از سال جاری اعتبار نمونه سازی به نخبگان اختصاص می یابد که برای تبدیل ایده به محصول به کار می رود و سقف آن مبلغ سه میلیون تومان به صورت بلاعوض است.

 

وی گفت: برای حمایت از این طرح ها، درخواست جمع آوری شده و پس از بررسی، اعتبار مورد نظر در اختیار صاحبان ایده قرار می ‌گیرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha