ضرورت ارتباط صمیمی روحانیت بامردم/برنامه مساجد متناسب باسن مخاطب باشد

خبرگزاری شبستان: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه صمیمیت ومهربانی خطبا و روحانیون در اوایل انقلاب موجب همبستگی مردم شد گفت: امروز نیز باید روحانیون در مساجد این ارتباط تنگاتنگ را حفظ کنند.

حجت السلام مجتبی اشجری، مسئول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تاکید بر نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی اظهارکرد: در دوران انقلاب مساجد محل تجمع انقلابیون بود و خطبا و وعاظ در همین اماکن مقدس بعداز برگزاری نماز جماعت به آگاه سازی و بیداری مردم می‌پرداختند.


وی اذعان کرد: در آن دوران مساجد محل برگزاری جلسات، برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌ها بود و خطبا و روحانیون، مردم خصوصا جوانان را از وضعیت کشور باخبر می‌کردند.


حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه در دوران انقلاب الفت و مهربانی با تلاش روحانیت بین مردم حاکم بود، افزود: این فضای حاکم باعث همبستگی مردم شد تا زیر بار ظلم نروند وهمین روشنگری‌ها و ... دست به دست هم داد تا انقلاب اسلامی پیروز شد.

 
این مقام مسئول در خصوص نقش مساجد در تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: عوامل و علل پیروزی انقلاب در تداوم و بقاء انقلاب اسلامی بعد از گذشت سی و پنج سال نقش داشته است.


حجت الاسلام اشجری با اشاره به ارتباط روحانیون مسجد با مردم به ویژه نسل جدید تصریح کرد: ایجاد ارتباط صمیمی، عاطفی و الفت با مردم و جوانان نقش موثری در جذب اقشار مردم به سوی مساجد دارد و همین عوامل بود که موجب شد در اوایل انقلاب حضور جوانان در صف نماز جماعت بسیار پررنگ باشد اما متاسفانه در حال حاضر حضور جوانان در مساجد کم رنگ شده است.

 
رئیس ستاد دهه فجر گیلان ادامه داد: روحانیون باید با جوانان و عموم مردم یک ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و مانند اوایل انقلاب و قبل از انقلاب حلقه‌های را تشکیل دهند و سعی کنند مسائل روز دنیا را تحلیل کنند نه اینکه بی‌تفاوت باشند.

 

وی تاکید کرد: روحانیت باید همواره مطالعه داشته و به روز باشد و در سخنرانی‌ها سعی کند نگاهی به گذشته ایران نیز داشته باشد.


حجت الاسلام اشجری به وظیفه اصحاب مسجد در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی پراخت و افزود: برای حفظ و گسترش انقلاب اسلامی باید در مساجد برای هر قشری از جوانان و نوجوانان، کودکان و خردسالان، بانوان و قشرکهنسال متناسب با سن برنامه‌های متنوعی در مناسبت‌های مختلف تدارک دیده شود تا هر قشری متناسب با سن خود در آن مراسم حضور داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید شخصیت کودک و نوجوان حفظ شود خاطرنشان کرد: در مساجد سعی شود برای کودکان و خردسالان برنامه‌های ویژه و متنوعی برگزار شود و با تندی با کودکان برخورد نکنند تا شخصیت کودک شکسته شود چون اینگونه رفتارها در ذهن کودک ماندگار شده و موجب دوری از مسجد و ارزش‌های دینی می‌شود. اصحاب مساجد در این زمینه برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.


پایان پیام /

 

کد خبر 341674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha