دوره بازآموزی آشنایی با خطرات مین و مواد منفجر نشده در اهواز برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دوره بازآموزی آشنایی با خطرات مین و مواد منفجره نشده از زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با هدف کاهش تلفات ناشی از این خطرات و آشنایی مردم در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، در بازدید از این دوره آموزشی، گفت: ارائه آموزش های مقابله با خطرات مین و مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی و آگاهسازی ساکنان مناطق مرزی استان در مقابله با خطرات مین امری لازم و ضروری است.

 

وی با اشاره به حمایت از کرامت، زندگی و سلامت انسان ها و تلاش جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نیل به این اهداف عالیه انسانی، افزود: به دلیل عدم شناخت ساکنان مناطق آلوده به مین های برجای مانده در دوران جنگ و مواجهه مستقیم شماری از مردم با این خطرات، طرح آگاهسازی ساکنان مناطق مرزی استان از خطرات ناشی از مین و مواد منفجر نشده می تواند به کاهش تلفات انسانی کمک شایانی بنماید.

 

وی آگاهسازی و اطلاع رسانی صحیح به مردم مناطق مرزی درگیر با این مخاطرات را کم هزینه ترین و موثرترین اقدام برای جلوگیری از اتفاقات این بخش خواند و بر آن تاکید کرد و ادامه داد: برای مقابله با این مشکلات، دوره های آموزشی متعددی در شهرستان های شوش، دشت آزادگان، خرمشهر و آبادان در زمینه آگاه سازی برای کاهش تلفات ناشی از مواد منفجره برگزار شده است.

 

خدادادی، با بیان اینکه مردم مناطق مرزی فقط در مواجهه با این مخاطرات نیستند، تصریح کرد: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق جنگی و آلوده به مواد منفجرنشده نیز از مشکلات دیگر در این زمینه است که با تلاش مربیان و امدادگران هلال احمر استان در جهت آموزش و آگاه سازی، گام های مؤثری در این راستا برداشته شده است.

 

وی با اشاره به زحمات خالصانه اکیپ های پاکسازی میادن مین در خوزستان و تقدیر از تلاش های این نیروهای متخصص و خدوم بیان کرد: به دلیل گذر زمان و تغییر توپوگرافی برخی از مناطق روستایی در نواحی مرزی، شرایط آب و هوایی و نبود نقشه دقیق از کاشت مین ها، شاهد جابجایی و تغییر مکان کاشت مین ها و مواد منفجره به کار رفته در طول جنگ تحمیلی هستیم که این امر، کار جمع آوری و خنثی سازی این مواد منفجرنشده و مین های باقی مانده از زمان جنگ را با معضلاتی روبرور کرده است.

 

وی هدف کلی جمعیت هلال احمر را کاهش تلفات ناشی از مین و مواد منفجر نشده باقی مانده از جنگ دانست و اضافه کرد: آموزش کودکان به عنوان گروهی از افراد در معرض آسیب جدی تر، آموزش رفتار های صحیح، آشنایی با علائم مناطق خطر و نشانه های خطر و انواع صدمات مواد منفجر نشده و پیامد های آنها و در مجموع تغییر رفتار از اهداف مردم این مناطق، از اهداف اختصاصی طرح آموزش و آگاه سازی ساکنان مناطق مرزی استان خوزستان می باشد.

 

در ادامه این بازدید، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از روند این دوره آموزشی از حضور مربیان کشوری آشنایی با مخاطرات مین و مواد منفجرنشده خبر داد و از مشارکت 40 نفر از مربیان فعال در این حوزه تجلیل کرد.

 

گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با خطرات مین و مواد منفجرنشده با هدف بازآموزی و ارتقای دانش علمی و عملیاتی مربیان مقابله با مخاطرات مین و مواد منفجرنشده به مدت 2 روز در جمعیت هلال احمر خوزستان در حال برگزار شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha