زمین فسرده از ظلم، زیر پای انقلابیون مسلمان از خواب قرون بیدار می شود

علی معلم دامغانی رویدادهای بحرین را آغاز بیداری زمین دانست و تصریح کرد: اتفاقات سقیفه بنی ساعده تا به امروز ادامه دارد و هدف گردانندگان آن، از همان ابتدا آزار مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار شبستان، علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر در همایش بحر بیداری که عصر دیروز سه شنبه 6 اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری برگزارشد با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور بحرین گفت: در زمان رسول الله زمانی که حضرت علی (ع) جسد مبارک پیامبر را غسل می دادند، ارتداد رخ داد و عده ای در سقیفه بنی ساعده جمع شدند تا خلیفه تعیین کنند، عده ای که برگشتند و هرگز به سوی ما بر نگشتند و این اتفاق تا امروز نیز ادامه دارد و بنای آزار مسلمانان شاید از آن روزها گذاشته شود. آنچه درباره این فاجعه بزرگ و حماسه عظیم ملت بحرین می‌توان گفت این است که آنها دیگر نمی‌خواهند اداره مملکتشان به دست کسانی باشد که نامسلمان هستند.

 

معلم دامغانی با اشاره به اینکه بحرین در زمان ساسانیان جزو کشور ما بوده است، ‌گفت: ‌این اتفاق زمانی افتاد که پادشاهان آن زمان نتوانستند در مقابل حمله دشمنان ایستادگی کنند و بحرین از ایران جدا شد، اما امروز دیگر مردم بحرین نمی‌خواهند زیر بار استکبار و ظلم زندگی کنند؛ ‌آنان به دنبال این هستند که حکومت اسلامی در کشورشان برقرار شود.

 

این شاعر ادامه داد:‌ امروز بانگ آزادی و آزادگی به سراسر دنیا رسیده و استقبال مردم از اسلام و حکومت اسلامی نشانه بیداری آنان است.

 

وی با بیان اینکه مردم بحرین آن روزی که سربرداشتند و به میدان آمدند چیزی جز حکومت عادلانه نمی خواستند، ‌افزود:‌ آنها حاکمی را می‌خواهند که طرفدار اهل بیت و ائمه باشد.

 

معلم یاد آور شد: کسانی که در آن زمان بحرین را از بدنه ایران جدا کردند فکر نمی کردند که روزی برسد که ملت بحرین کاری کنند که امروز تمام جهانیان شگفت زده شوند.

 

مرتضی گودرزی دیباج، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از دیگر افرادی بود که به نمایندگی هنرمندان هم صنف خودش در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: این تکلیف دینی و انسانی ما است که با به تصویر کشیدن ظلم و جور دشمنان ظلم آنان را به جهانیان نشان دهیم و سکوت ما به منزله تائید کار آنها است.


گودرزی دیباج ضمن انتقاد از بی توجهی برخی از هنرمندان افزود: بی توجهی برخی از هنرمندان به مساله ظلم دشمنان در کشورهای اسلامی به خصوص بحرین نابخشودنی است همه ما انسان هستیم و باید نسبت به جان تمام افراد و آدم‌های دنیا حساس و نگران باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان معتقدند که آنان وظیفه دیگری دارند و نباید در این برنامه‌ها شرکت کنند، گفت:‌ در گذشته هنگامی که شخصی زندانی یا شکنجه می‌شد تمام هنرمندان با خلق آثار خود در قالب شع، ‌تابلو نقاشی و کاریکاتور در مقابل حرکت‌های غیر انسانی عکس العمل نشان می‌دادند.

وی خاطر نشان کرد: اگر هنرمندی در مقابل این همه ظلم و جوری که در حق انسان دیگری روا می‌شود سکوت کند نمی‌توان او را هنرمند دانست.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی ادامه داد: ‌اگر امروز ملاحظات خبری نبود اتفاقات بدتری در بحرین می‌افتاد و هنرمند متعهد و معتقد نمی‌تواند در این خصوص سکوت کند، بنا براین اگر ما سکوت کنیم، باید در آن دنیا پاسخگوی رفتارمان باشیم و در این زمینه ‌ما بنا داریم به تکلیف دینی و انسانی خود عمل کنیم و با به تصویر کشیدن اتفاقات بحرین می‌توانیم با آنها همدلی کنیم و به آنان قوت قلب بدهیم.

وی اضافه کرد: ما با این کار هم به وظیفه انسانی و دینی خود عمل کرده ایم و هم درس بزرگی به جوانان آموخته‌ایم، بنا براین ما باید در حوزه های مختلف گرافیک کاریکاتور و... اثر خلق کنیم آثار خلق شده را با امکانات امروزی به سمع و نظر مردم سراسر جهان برسانیم .

پایان پیام/

کد خبر 34226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha