مردم تبریز، آیات قرآن را کتابت کردند

خبرگزاری شبستان: تعداد 605 هنرمند تبریزی در کنار اقشار مختلف مردم، آیات قرآن کریم را با خودکار در یک ساعت کتابت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، طرح کتابت قرآن کریم با حضور هنرمندان و اقشار مختلف مردم با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.


در این آیین که در فضای معنوی خاصی برگزار شد، اقشار مختلف مردم نوجوانان، جوانان، زنان و مردان حضور داشتند.


قرآن کتابت شده در روز 29 بهمن ‌ماه سالروز قیام مردم تبریز به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا شده و در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.


این طرح به همت مدیر آموزشگاه خوشنویسی با خودکار فتحی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برای انس و الفت هر چه بیشتر شهروندان تبریزی با قرآن کریم توسط 605 نفر از هنرمندان‌، هنر‌آموزان و عموم مردم آذربایجان شرقی همزمان با ایام دهه فجر در یک فضای معنویی و با نشاط برگزار شد.


پیش از این کتابت قرآن کریم در شهر تبریز دو بار اجرا شده که 605 نفر به تعداد صفحات قرآن، آیات الهی را کتابت کردند که بار اول قبل از برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در چهار اسفندماه سال 91 و سال گذشته برای دومین بار در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد.


هر خانه مزین به یک قرآن کتابت شده


اکبر فتحی، مدیر طرح کتابت قرآن با خودکار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، خاطرنشان کرد: کتابت قرآن با خودکار به مناسبت ایام الله دهه فجر توسط 605 نفر از هنرمندان و عموم مردم آذربایجان شرقی روز یکشنبه 20 بهمن ماه در مصلی امام خمینی(ره) تبریز انجام می شود.


وی افزود: تعداد 150 نفر از هنرمندان در این کتاب حضور خواهند داشت که در کنار عموم مردم تعداد 605 صفحه قرآن کریم را از ساعت 15 تا 17 روز یکشنبه در طی یک ساعت کتابت می کنند.


مدیر آموزشگاه خوشنویسی با خودکار فتحی ادامه داد: تاکنون تعداد دو هزار نفر جهت کتابت قرآن با خودکار اعلام آمادگی کرده اند که به احتمال زیاد قرآن کریم در روز یکشنبه دو مرتبه کتابت می شود.


مدیر طرح کتابت قرآن با خودکار تاکید کرد: قرآن کتابت شده در روز 29 بهمن ماه سالروز قیام مردم تبریز به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا شده و در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.


فتحی خاطرنشان کرد: کتابت قرآن کریم در شهر تبریز تاکنون دو بار اجرا شده که 605 نفر به تعداد صفحات قرآن، آیات الهی را کتابت کردند که بار اول قبل از برگزاری مسابقات جام باشگاه های آسیا در 4 اسفند 1391 و سال گذشته برای دومی بار در شب های ماه مبارک رمضان اجرا شد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف ما کاربردی کردن هنر خوشنویسی با ابراز نوشتاری روزمره است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 40 هزار نفر در این آموزشگاه آموزش دیده اند که هدف ما این است هر ایرانی یک قرآن دست نوشته در منزل خود داشته باشد.


مدیر آموزشگاه خوشنویسی با خودکار فتحی افزود: تاکنون تعداد پنج هزار جلد قرآن شده توسط هنرمندان کتابت شده است.


وی عنوان کرد: ما با طراحی علم مهندسی حروف، خوشنویسی با خودکار که یک فن و مهارت است را به عموم مردم آموزش می دهیم.


فتحی با بیان اینکه طرح کتابت قرآن در دهه فجر با همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می شود، تاکید کرد: درصدد راه اندازی نمایشگاه دائمی کتابت قرآن در شهر تبریز هستیم.


کتابت آیات الهی در فضای معنوی


محمد علیزاده یکی از نوجوانان حاضر در این طرح که در حال کتابت آیات قرآن کریم است، می گوید: از چند روز پیش در این طرح ثبت نام کردم تا بتوانم سهمی کوچک در این کار خیر داشته باشم.


وی می افزاید: با دو هدف در طرح کتابت قرآن کریم شرکت کردم اول اینکه نیت کردم یکی از صفحات قرآن کریم را با دست خودم کتابت کنم و دوم اینکه این کتابت در روز 29 اسفند به رهبر معظم انقلاب، تقدیم می شود.


ابوالفضل پوریوسف یکی از فرهنگیان بازنشسته آذربایجان شرقی است که در حال کتابت یکی از صفحات سوره یس می باشد. وی می گوید: اجرای این طرح امروز در یک فضای معنوی خاصی برگزار می شود، تمامی شرکت کنندگان در این طرح با وضو در این طرح حاضر شده اند و در حال نگارش آیات الهی هستند.


فاطمه محمدزاده، یکی از جوانان حاضر در این طرح نیز عنوان می کند: من به خوشنویسی علاقه خاصی دارم اما تاکنون سعادت این را نداشته ام را که آیات قرآن کریم را کتابت کنم.


 


پایان پیام/

 

کد خبر 342286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha