اسلام هراسی از کتابهای درسی اروپا شروع می شود

اروپاییها از طریق کتابهای درسی، چهره اسلام را مخدوش جلوه می دهند تا با پرچم دموکراسی خواهی، نژاد پرستی خود را توجیه کنند.

خبرگزاری شبستان: با تاملی بر وضعیت مسلمانان در اروپا می توان به این نتیجه رسید که کشورهای غربی و اروپایی که بیرق آزادیخواهی خود را بر دوش می کشند و مدعی دموکراسی در کشور خود هستند، تنها شعار می دهند.

اروپاییها به دلیل جهالت و بدون توجه به مسلمانان و اعتقادشان، آنان را تندرو می دانند و سعی در مخدوش کردن چهره اسلام دارند و این کار را از مدارس آغازکرده اند.

از آنجایی که نخستین بخش آموزش کودک در جامعه از مدارس آغاز می شود، اروپاییها به جای رفتارهای مسالمت آمیز و ایجاد همسازی اجتماعی، از آن ابتدا در کتابهای درسی عکس مسائل مربوط به اسلام را که زاده ذهن خودشان است، به فرزندان خود القاء می کنند تا نسلهای آینده شان مانند خودشان نژاد پرستی و رفتارهای متعصبانه بار بیاورند و به نظر می رسد این اقدام آنان منافی با ادعای آنان که خواهان دموکراسی هستند، باشد. درحالی که آنان باید فضا را برای انتشار مفاهیم صحیح اسلامی باز بگذارند تا هرکسی با عقل خود تصمیم بگیرد و انتخاب کند.

اکثریت اروپاییها نیز نسبت به دین اسلام و اعتقادات مسلمانانی که در کنارشان زندگی می کنند، آگاهی ندارند و رسانه ها نیز به این امر دامن زده و روز به روز وضعیت مسلمانان را با سختیهای بیشتری مواجه می کنند و با بدفهمی خود می خواهند از شأن و منزلت تمدن انسانی کاسته و به مسلمانان اتهام وارد کنند.

این اقدام اروپاییها باعث خدشه دار شدن احساسات مسلمانان می شود و اهانت به عقیده و کتاب آسمانی شان به شمار می رود.

با این وجود می توان تاکید کرد که چهره اسلام در غرب و اروپا بر اثر القائات نادرست برخی افراد جاهل و نژاد پرست، افراطی نشان داده شده است و سالهاست که مسلمانان در تلاش هستند تا خود را اثبات کنند.

اروپاییها در کتابهای درسی چهره تاریکی را از اسلام نشان می دهند و ترس از اسلامگرایی را در ذهن آنان می کارند و بر نژادپرستی تاکید می کنند و همین امر باعث می شود تا تلاش مسلمانان کمتر مثمر ثمر واقع شود.

در کتابهای درسی اروپا چهرهای نامناسب از اسلام، قرآن کریم و شخصیت رسول اکرم(ص) نشان داده می شود و از آنجایی که کودکان به فکر تشخیص سره از ناسره نیستند، این القائات منفی برآنان تاثیر گذار خواهد بود.

با این وجود، میلیونها مسلمان مقیم اروپا بیشتر از هر ادیان دیگری پایبند به عقاید خود باقی می ماند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا نسلهای آینده را معتقد بار بیاورد و این به معنی گوشه گیری مسلمانان نیست، بلکه نشان دهنده احترام به عقاید خود است.

مسلمانان در درجه اول مدافع خود و مدافع کیان خانوادگی و ارزشهای روحی خود هستند و برای همین سعی می کنند تا کودکانشان امتداد دهنده راهشان باشند و هویت دینی خود را در جوامع اروپایی حفظ کنند.

مسلمانان با مسائلی که منافی با دستورات الهی و کتاب آسمانی است، فرزندان خود را آشنا می کنند و خود نیز به آن پایبندند.

با این وجود، مسلمانان چون در کشورهای اروپایی در اقلیت قرار دارند، از حقوق کاملی برخوردار نیستند و این امر تنها در صورتی محقق می شود که چهره اسلام و مسلمانان در ابتدا در کتابهای درسی اروپا تصحیح شود و در جامعه به مسلمانان عقایدشان احترام گذاشته شود.

چالشهایی که امروزه نسلهای جدید اقلیتهای اسلامی در اروپا با آن مواجه هستند، چالشی جدی است و نزدیک است که به یک بحران تبدیل شود و هرکس که مشکلات مسلمانان را لمس نکرده باشد نمی تواند آنان را درک کند.

با این وجود، مسلمانان تمام تلاش خود را برای پایبندی به عقایدشان به کار می گیرند و امید است که این تلاشها همچنانکه در کشورهای دیکتاتوری عرب جواب داده است، در کشورهای اروپایی نیز نتیجه بخش باشد.

پایان پیام/


 

کد خبر 34265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha