برگزاری یادواره شهدای زمین فوتبال چوار

خبرگزاری شبستان: یادواره شهدای زمین فوتبال چوار، صبح امروز(23 بهمن) با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی و استان، اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: شهادت افتخار بزرگی است که تنها مردان بزرگ الهی می توانند به آن دست پیدا کنند.


وی، با اشاره آیات قرآن کریم در خصوص شهید و شهادت، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم با صراحت می فرماید که فکر نکنید شهیدان مرده اند، بلکه آنها در نزد خداوند زنده اند و روزی می گیرند.


امام جمعه ایلام با بیان اینکه اقتدار و عظمت مردم و نظام جمهوری اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است، یادآور شد:نظام مقدس اسلامی به برکت خون شهدا حفظ شده و این خون شهدا بود که نظام ظالم پهلوی را ریشه کن کرد و سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.


وی، در ادامه با بیان اینکه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست، تصریح کرد: امروز نسل جوان انقلاب اسلامی تشنه معارف و ارزش های ناب انقلابی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت است و باید در راستای انتقال این ارزش های با برنامه ریزی صحیح تلاش کرد.


امام جمعه ایلام، با اشاره به واقعه حادثه زمین فوتبال چوار، یادآور شد: بمباران هوایی ورزشکارانی که در زمین فوتبال در حال ورزش بوده اند اوج ضعف و زبونی دشمن بعثی را اثبات کرده و این روز باید برای جوانان و نوجوانان به خوبی تبیین شود.


آیت الله لطفی، در پایان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که مفاخر و شهدای ایلامی را در طول انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس را به نسل جوان شناساند.


گفتنی است، در این مراسم، حسین کلانتری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه ناحیه ایلام و رستمیان مدیر کل ورزش و جوانان استان و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان حضور داشتند.


در پایان این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران 8 سال دفاع مقدس این استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

 

در 23 بهمن ماه 1365 هواپیماهای دشمن بعثی، زمین فوتبال شهر چوار را به خاک و خون کشیدند و 15 نفر از ورزشکاران، مربیان، داوران، تماشاگران و بخشدار فقید این بخش را به شهادت رساندند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 342830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha