رعایت اخلاق اسلامی و مخاطب مداری مهم ترین وظیفه مدیران فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت اخلاق اسلامی، رعایت قانون و مخاطب مداری را مهمترین تکلیف مدیران فرهنگی خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،محمدمهدی احمدی، مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در خرم آباد گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران، ماهیتی فرهنگی و دینی است.


وی افزود: در نظام دینی باید مدیران دارای شأنیت دینی و فرهنگی بوده تا بتوانند زمینه رشد و کمال جامعه را ایجاد کنند.

 

احمدی با بیان اینکه مدیران فرهنگی دارای دو ویژگی اختصاصی و عمومی هستند، عنوان کرد: رعایت اخلاق اسلامی و خوش رویی، صداقت، توکل به خدا و فروتنی از جمله ویژگی های عمومی مدیران است.


این مقام مسئول ادامه داد: مخاطب مداری و رعایت قانون و مقررات نیز از وظایف اصلی مدیران فرهنگی است.

 

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قوانین و مقررات ایجاد کننده نظم و هماهنگی در فعالیت های مختلف اجتماعی و فرهنگی است، اظهار داشت: بدون مقررات جامعه دچار آشوب و نابسامانی خواهد شد.


احمدی ادامه داد: قانون مداری و عمل به قانون توسط مدیران فرهنگی موجب می شود کارکنان این نهادها قانونمند تربیت شوند.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه ریزی در انجام امور فرهنگی مهم است، اذعان داشت: برای دست یابی به برنامه منظم و مفید رعایت اصول مخاطب شناسی، نیاز سنجی مخاطب و تطبیق الگو با اهداف برنامه ضروری است.


احمدی اظهار داشت: نگرش سیستمی و جامع نگری در حوزه فرهنگ و توجه به ابعاد گوناگون مسائل و موضوعات هنری و شناخت علل و عوامل موثر از جمله شروط مدیران فرهنگی است مدیرانی که فاقد جامعیت یا جزئی نگر هستند از پدیده‌های پیچیده اجتماعی و فرهنگی آگاهی نخواهند داشت.


وی در ادامه افزود: انعطاف پذیری و تحمل افکار و رفتار دیگران و سعه صدر از وظایف اصلی مدیران فرهنگی درجامعه است.


مدیران کل ارشاد استان ها با ارباب رسانه و صحابه فرهنگ و هنر با سعه صدر و عقلانیت برخوردکنند

احمدی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شخصیت نظریه‌پرداز در حوزه فرهنگ، قائل به تضارب آراء و تنوع افکار است و نگاهش به جریانات فرهنگی و هنری در جامعه مبتنی بر عقلانیت و اعتدال در رفتار است، خاطرنشان کرد: مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان ها باید با ارباب رسانه و صحابه فرهنگ و هنر با سعه صدر و عقلانیت برخورد کنند.

وی بیان داشت: یکی از ابزارهایی که می تواند حقانیت انقلاب اسلامی ایران را در عرصه بین الملل تبیین کند دیپلماسی هنری است و استان ها این ظرفیت را دارند که در عرصه‌های بین الملل بدرخشند و در هفته‌های فرهنگی کشور مشارکت کنند مقام عالی وزارت تاکید دارند که به ظرفیت‌های هنری استان ها بهاء داده و از هنرمندان استان ها در برنامه‌های فرهنگی و هنری خارج از کشور استفاده شود.

مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران بسوی شکل گیری تمدن نوین اسلامی و ایرانی است که این تمدن نوین، ریشه در تمدن صدر اسلام دارد و برای تحقق چنین آرمانی باید رفتار متولیان امر بویژه مدیران فرهنگی مبتنی بر عقلانیت، جامعیت، تقوی و سعه صدر باشد انسان ها در سایه تمدن اسلامی احساس آرامش امنیت، امید و نشاط می کنند و دولت تدبیر و امید بسویی حرکت می کند که جامعه ای با انگیزه و نشاط و رشد یافته ایجاد کند.


گفتنی است، در این جلسه روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان، مشکلات حوزه های کاری خود را بیان کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 342876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha