شرکت 49 هزار پرسنل نیروی انتظامی در طرح حفظ جزء 30قرآن

خبرگزاری شبستان: رییس عقیدتی و سیاسی ناجا با بیان اینکه در طرح سراسری حفظ جزء 30قرآن 49 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی با خانواده شرکت کردند، گفت: همگان سعی کنید فضای خانه را با عطر قرآن آکنده کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت السلام و المسلمین ابوتراب بهرامی، ریس عقیدتی و سیاسی و نماینده ولی فقیه در ناجا کشور در مراسمی که امروز (24 بهمن ) با حضور جمعی از پرسنل نیروی انتظامی و خانواده آنها که به مناسبت تجلیل از حافظان و فعالان قرآنی پلیس در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد با بیان اینکه قرآن کتاب نور و انسان ساز است، گفت: قرآن کتابی است که انسان‍‌ها را گمراهی نجات داده و راه سعادت را به انسان نشان می‌دهد.

 
وی با تشریح تعابیر قرآن افزود: قرآن تعبیر به نور شده است یعنی کار نور این است که انسان را از ظلمت جهل، گناه، بدبینی، بداخلاقی و هواپرستی نجات می‌دهد.


ریس عقیدتی سیاسی ناجا کشور ادامه داد: تعبیر دیگر قرآن به علم است کسی که می‌خواهد به دانش حقیقی برسد باید دانش قرآن را فرا گیرد و به تعبیر دیگر ذکر یعنی فراموش نکردن و یادآوری کردن و همچنین ضد غفلت تعبیر دیگر آن است.

 
حجت السلام بهرامی به واژه غفلت پرداخت و اظهار کرد: خطرناکترین دشمن بنا به فرمایشات مولا امام علی(ع)، غفلت است، غفلت از مرگ، غفلت از حساب و کتاب و .... قرآن به انسان می‎‌آموزد تا از ارزش‌های دینی و موازین الهی غفلت نکرده و راه درست زندگی کردن اسلامی نشان می‌دهد.


این مقام مسئول با اشاره به اثرات خواندن قرآن بر انسان که خداوند این اثرات را به باران تشبیه کرده است، گفت: خداوند فرموده است مثل انسان به قرآن مانند باران به زمین است یعنی خواندن قرآن به انسان شادی و نشاط می‌بخشدو از گناه و غفلت به دور می‌کند.


نماینده ولی فقیه در ناجا در ادامه افزود: با توجه به هجمه‎های فرهنگی همگان باید سعی کنند جوانان و نوجوانان خود را به خواندن قرآن و مفاهیم آن تشویق کنند و فضای خانه را با قرآن آکنده و معطر کنند تا از بسیاری از هنجارهای غربی که ممکن است گریبان‌گیر فرزندان شود در امان بمانند.


وی با تصریح اینکه باتوجه به اینکه در کشور اسلامی و شیعه زندگی می‌کنیم و باید قرآن را یاد بگیریم اظهار کرد: زشت و ناپسند است کهمسلمان و شیعه باشیو ودر کشور اسلامی زندگی کنیم اما قرائت قرآن و مفاهیم آن را ندانیم.


حجت الاسلام بهرامی وصیت شهدا و امام را توجه به قرآ، مفاهیم و ترویج آن دانست و گفت: امسال در طرح حافظان قرآن، جزء 30 برای پرسنل نیروی انتظامی در نظر گرفته شده بود که در کل کشور 49 هزار نفر شرکت کردند و از این تعداد 35 هزار نفر قبول شدندو در طرح نور المبین(مفاهیم قرآن) 150 هزار نفر در کشور شرکت کردند.

 
وی اضافه کرد: در گیلان نیز در طرح حافظان قرآن(جزء 30)، 700 نفر از پرسنل نیروی انتظامی با خانواده شرکت کردند که 15 نفر از برندگان به کربلای معلی و 14 نفر به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 
گفتنی است، در پایان مراسم به نفرات برگزیده حافظان قرآن پرسنل نیروی انتظامی و خانواده آنها لوح تقدیر به رسم یاد بود اهداء شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 343140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha