جشنواره فیلم فجر عاقبت به خیر شد/شعارمردم در22 بهمن معیشت نبود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد با بیان اینکه محوریت شعار های مردم درراهپیمایی 22 بهمن حمایت ازرهبری واستکبارستیزی بود،گفت:مقاومت مردم دربرابر استکبار ستیزی ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(25 بهمن) در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت:حضور پرشورمردم در راهپیمایی 22 بهمن هر سال همچون آب سردی بر تمام امیدها و طمع های دشمنان می ریزد و در دستیابی به متاع خود از این کشور ناامید می شوند.

 

وی محور نمایش عظیم وحدت مردم در راهپیمایی 22 بهمن را در تحلیل و بررسی شعارهای مردمی دانست و تاکید کرد: برخی از شعارها در راهپیمایی اخیر از طرف شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی طراحی شده بود اما آن قسمت از شعارها که شعارهای طبیعی مردم و دست نوشته های آن ها بر روی پلاکاردها بود، به عنوان محور و معیار اصلی انسجام مردم در این حرکت قابل تامل و بررسی است.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اخیر شعار معیشت و رفاه اقتصادی سرنمی دادند و شعارهای آن ها حول دو محور حمایت از رهبری و استکبارستیزی بود، گفت: حمایت از رهبری و استکبارستیزی در حقیقت مظهر تولی و تبری دینی مردم است.

 

وی اشاره ای به یکی از دست نوشته های مردم در راهپیمایی اخیر با مضمون " آنچه ما با خون بدست آوردیم به خاطر نان از دست نمی دهیم" داشت و تاکید کرد: این مقاومت در برابر استکبارستیزی ارزشمند است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه محور شخصی 90 درصد شعارهای مردمی مقام ولایت، احساسات، عواطف و گرایش آن ها نسبت به رهبری بود، تصریح کرد: محور دیگر شعارهای مردمی استکبارستیزی و شعار "مرگ بر آمریکا" بود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه یکی از مسئولان نظام حضور مردم در راهپیمایی را به خاطر آب و نان دانست، خاطر نشان کرد: مسئولین در تحلیل 22 بهمن دچار اشتباه نشوند و راهپیمایی را مسئله ای ملی ندانند بلکه آن را مسئله دین و اسلام به دنیا معرفی کنند و پایبندی مردم مقاوم تر، عزیزتر و عظیم تر از آنست که به خاطر شکمشان در صحنه حاضر شوند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: 22 بهمن امسال نیز همچون هر سال دشمنان را بیشتر به عقب راند و آن ها را به احساس ورشکستگی رساند و دوستان را نیز به عمق و محور مطالبات و خواسته های مردم که دین آن هاست آشنا کرد.

 

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران مسلح به سلاحی است بالاتر و برنده تر از سلاح اتمی و آن سلاح، سلاح ایمان، اراده، حضور و همراهی مردم با نظام است، گفت: دنیا قدرت جمهوری اسلامی ایران را در پادگان ها و تجهیزات نظامی و بهره مندی اقتصادی این ملت نمی بیند بلکه قدرت نظام را در 75 میلیون جمعیت این کشور که تا آخرین قدم و قطره خون خویش پای این نظام و انقلاب ایستاده اند، می بیند.


وی با اشاره به اینکه مردم مظهر عشق به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را در یک فرد حاضر می بینند و آن نیز عشق به رهبری است، تصریح کرد: مردم از دشمن دین نفرت دارند و مظهر عداوت و دشمنی دین خدا استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا است.

 

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره فیلم فجر امسال اشاره ای داشت و اظهار کرد: خوشبختانه در جشنواره اخیر فیلمی ارزشی از دفاع مقدس به عنوان فیلم برتر انتخاب شد و این نشانه عاقبت به خیری این جشنواره است.

 

وی با اشاره به اینکه مایه خوشبختی است که در جشنواره فیلم فجر اخیر مروجین پایگاه ابتذال برنده نشدند و فیلم ارزشی دفاع مقدس به عنوان برگزیده انتخاب شد، تاکید کرد: نقدی که بر این فیلم می شود آنست که بیشتر بر فدا شدن در راه آب و خاک میهن توجه شده بود و نه برای دین، چرا که رزمندگان و شهدای ما برای دین به جبهه ها می رفتند و در پیشانی بندهای آن ها شعارهای" یا زهرا" و " یا مهدی" مشاهده می شد نه شعارهای " یا کوروش" و " یا داریوش".


وی ادامه داد: بنده نه گرایش سیاسی خاصی دارم و نه طرفدار گروه و یا جناح خاصی هستم و زمانی انتقادی از گروه و یا جریانی دارم که مشاهده کنم آسیبی متوجه دین خداست و هر جا که خدمتی را می بینم تشکر می کنم.

 

امام جمعه مشهد با تاکید مردم دینشان را می خواهند و بفهمید که مطالبات دینی مردم در راس همه مطالبات آن هاست، ابراز کرد: افرادی که مسئولیت مدیریت نظام در قوای نظام را عهده دارند بدانند که معیشت، اشتغال، مسکن جوانان و مشکلات اقتصادی را باید حل کنند و برای همین امر از طرف مردم اکثریت آراء را کسب کرده اند اما در راس خواسته های مردم خواسته ها و مطالبات دینی آن ها است.

 

وی اظهار کرد: مردم در برابر مشکلات اقتصادی با یک اقتصاد مقاومتی می ایستند اما ابتذال و بی عفتی را به خاطر بی دینی تحمل نخواهند کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 343237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha