بحرین حلقه ای از یک زنجیره بزرگ بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، بحرین را حلقه ای از یک زنجیره بزرگ بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: خاستگاه این ملت، اسلام است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به خبرنگار شبستان گفت: آنچه که در بحرین در حال شکل گیری است چیزی متفاوت با انقلاب هایی که در منطقه می بینیم، نیست.
 
سرهنگ رسول جلائی، با بیان اینکه انقلاب مردم در بحرین همانند انقلاب مردم در تونس، مصر، لیبی و یمن است، افزود: خاستگاه این مردم، اسلام است و تقاضاشان برای این است که چون حکامشان وابسته هستند و برای منافع مردم حرکت نمی کنند، بروند و کسانی بیایند که منتخب مردم بوده، به آرمان های مردم اعتقاد داشته و به آنها عمل کنند.
 
وی در خصوص رفتارهای متفاوت سازمان های جهانی حتی کشورهای عربی در مورد بحرین، اذعان داشت: استکبار جهانی به خصوص آمریکا روی بحرین حساب ویژه ای باز کرده چرا که بحرین یکی از کانون های قدرت نظامی آمریکا ( به دلیل استقرار ناوگان پنجم) در منطقه، محسوب می شود.
 
جلائی، با اشاره به شیطنت هایی که دشمنان به خصوص بعضی از کشورهای عربی همچون عربستان و عمارات در منطقه انجام می دهند، تصریح کرد: این شیطنت ها به این دلیل است که بخش قابل توجه ای از مردم بحرین شیعه هستند و دشمنان می خواهند از این اتفاقی که پیش آمده در جهت تفرقه افکنی بین مردم شیعه و سنی بحرین استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: دشمن می خواهد چنان نشان دهد که اتفاقات بحرین به خاطر حمایت هایی است که ایران از اینها انجام می دهد و در واقع این ایران است که حرکت بحرین را ساماندهی می کند.
 
این کارشناس سیاسی اذعان داشت: آنچه که به عیان متوجه می شویم این است که در واقع اگر چه مردم بحرین مثل بسیاری از کشورهای حاشیه از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند اما این گونه نیست که توسط نظام جمهوری اسلامی هدایت و ساماندهی می شوند.
 
جلائی، با بیان اینکه علی رقم اینکه مردم بحرین هیچگونه تظاهرات خشنی نداشته و تعرضی به تاسیسات دولتی و عمومی نکردند اما با گلوله، شکنجه و کشتار گروه های امنیتی بحرین مواجه می شوند، گفت: مردم راه خودشان را انتخاب کرده، انگیزه هایشان معلوم و تقاضاهایشان به طور واضع مشخص است.
  
وی اظهار داشت: متاسفانه می بینیم که چگونه با پول بیت المال و با مردم مسلمان کشورشان، نیروهای نظامی تربیت کردند و امکانات و تجهیزات نظامی را به جای ینکه در مقابل دشمن مسلمان در منطقه یعنی رژیم صهیونیسم استفاده کنند، علیه مردم مسلمان استفاده می کنند.
 
جلائی، با بیان اینکه باید از امکانات، اعتبار و پول های مردم عربستان و عمارات در مقابل زیاده خواهی های رژیم صهیونیسمی استفاده شود، اضافه کرد: اگر به کارهایی که می کنند اعتماد دارند و مدافع حقوق مسلمان ها هستند بروند حق مردم مسلمان فلسطین را از رژیم صهیونیسمی بگیرند.
 
وی ادامه داد: ملت مسلمان بحرین در یک اقدام داخلی که کاملا مربوط به خودشان است، حکام خودشان را قبول ندارند و نیازی نیست به اینکه کشور دیگری بیاید و دست اندازی کرده و مردم را به جهت اینکه می گویند حکام وابسته را قبول نداریم، تنبیه کند.
 
جلائی، بحرین را حلقه ای از یک زنجیره بزرگ بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه عنوان و خاطر نشان کرد: خاستگاه مردم بحرین این است که کشورشان بر اساس اسلام اداره شود و حکامشان به جای اینکه گوش به فرمان بیگانگان باشند، حرف های ملت خودشان را بشنوند.
 
وی در ادامه در خصوص تحولات و قیام های صورت گرفته در منطقه، بیان کرد: واقعیت این است که خاورمیانه جدید که آمریکایی ها و غربی ها فکر می کردند با محوریت آنها شکل می گیرد در حال حاضر با محوریت مردم مسلمان منطقه در حال شکل گیری است.
 
جلائی، ویژگی های این بیداری را با بسیاری از ویژگی های انقلاب اسلامی سازگار دانست و اضافه کرد: حکام وابسته و غربی ها چون نشانه هایی از انقلاب اسلامی را در انقلاب های منطقه می بینند، احساس می کنند همان طور که منافع شان را در  ایران از دست دادند، ممکن است منافع شان را که در آن کشورها دارند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دشمنان معتقدند چیزی که در خاورمیانه در حال شکل گیری است در خاتمه با محوریت انقلاب اسلامی مواجه می شود، در  واقع انقلاب اسلامی یک زنجیره و هلال بزرگی از ملت مسلمان منطقه را دور خودش جمع می کند که این می تواند زنگ خطری برای به خطر افتادن منافع ابر قدرت ها در منطقه باشد.
 
جلائی اذعان داشت: دشمنان به فکر هستند که روز به روز تعداد این حلقه کمتر شود تا با آن زنجیره بزرگ مواجه نشود چرا که هر اندازه طرفداران اهداف انقلاب اسلامی در منطقه زیاد شوند در واقع دشمنان آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر می شود.
 
وی با بیان اینکه بحرین با ترکیب جمعیتی شیعه و سنی خود سال های سال است که در کنار هم زندگی می کنند، ادامه داد: آن چیزی که امروز در بحرین شکل پیدا کرده است حاصل جدایی برادارن اهل سنت و شیعه از هم نیست بلکه حاصل بیداری و اتحاد مسلمانان بحرین اعم از سنی و شیعه است و حکامشان از این ترسیده اند که حتی برادران اهل سنت هم به دنبال همان انگیزه هایی باشند که جامعه شیعی بحرین از آنها تقاضا دارد و آن چیزی جز حفظ منافع ملتشان نیست.
 

پایان پیام/

کد خبر 34346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha