همکاری گروه های جهادی با کانون های مساجد ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از هماهنگی و همکاری با گروه های جهادی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و خدماتی در نقاط محروم این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(26 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: گروه های جهادی در روستاها از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای فعالیت های فرهنگی استفاده می کنند.


وی، با بیان اینکه کانون های مساجد نیز باید از ظرفیت گروه های جهادی برای انجام فعالیت ها استفاده کنند، افزود: تلاش می شود که با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی فعالیت های فرهنگی و مذهبی، قرآنی در مساجد مناطق محروم به صورت ویژه در برگزار شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: ا هماهنگی های به عمل آمده با این گروه جهادی، علاوه بر کار ساخت و ساز، فعالیت های فرهنگی و مذهبی ویژه شامل برگزاری دوره های آموزشی برای جوانان از جمله مهدویت، حجاب و عفاف، مسابقه کتابخوانی و دیوار نویسی با مضامین اسلامی انجام شده است.


چراغی پور، با اشاره به اینکه صبح امروز(26 بهمن) جلسه هماهنگی با گروه های جهادی در بخش هلیلان با حضور نماینده گروه های جهادی برگزار شد، افزود: در این جلسه مقرر شد که در 8 روستای دارای جمعیت 50 خانوار به بالا از امکانات فرهنگی و تجهیزات و اقلام فرهنگی اختصاص و برنامه های فرهنگی متنوعی در این روستاها انجام شود.


وی، با بیان اینکه با همکاری دبیرخانه و گروه های جهادی تجهیزات فرهنگی و اقلام کتابخانه ای، کتاب میز و قفسه برای تجهیز کانون و مسجد تامین می شود، ابراز کرد: تعویض مهر و کتاب های قرآنی برگزاری، اجرای مسابقات فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بومی و محلی نیز از دیگر برنامه های این گروه های جهادی است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به اینکه گروه های جهادی از 25 اسفند سال جاری در مناطق محروم استان شروع به کار خواهند کرد، گفت: در سال جاری گروه های جهادی در مناطق هلیلان، دهلران و بخش سیروان مستقر خواهند شد.


چراغی پور، با بیان اینکه دوره های آموزشی نیز با همکاری گروه های جهادی قم در مناطق محروم استان برگزار می شود، یادآور شد: سال گذشته نیز گروهای جهادی سفیران آفتاب از قم در مناطق روستایی تم تم آب، گل سیری، حاضر میل حضور چشم گیری داشتند و برنامه های مناسب فرهنگی در این مناطق برگزار کردند.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: هدف از این همکاری، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در مناطق محروم است که در این مناطق محروم می تواند به عنوان پایگاه های مفیدی در جهت انجام فعالیت های فرهنگی و تقویت بنیه دینی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت محل گردهمایی جوانان و نوجوانان باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 343491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha