امکانات لازم برای استقبال ازکاروان های راهیان نور به خوزستان فراهم شود

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استانداری خوزستان، بر فراهم کردن امکانات لازم برای استقبال از میمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان، در جلسه ستادهای راهیان نور و تسهیلات سفرهای نوروزی استان، بر فراهم کردن امکانات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور تأکید کرد و گفت: راهیان نور و مسافران نوروزی ارتباط نزدیکی به یکدیگر دارند و بسیاری از خانواده ها با سفر به خوزستان، از یادمان های دفاع مقدس نیز دیدار می کنند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور بی شک امسال مسافران بیشتری در ایام نوروز به استان خوزستان سفر می کنند، ادامه داد: مسئولان خوزستان حافظ جان مسافران راهیان نور و میهمانان نوروزی هستند و تمامی امکانات لازم برای سفری بدون خطر در این استان فراهم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور انجام شده اما هنوز بخش هایی وجود دارد که باید مشکلات آنها برطرف شود، افزود: پس از ایام نوروز عملکرد دستگاه های اجرایی ارزیابی می شود تا بتوان از این طریق در برنامه ریزی های آینده میزان مشکلات و کمبود ها مشخص شود.

 

سیاحی، از مسئولان میراث فرهنگی استان خواست در ایام نوروز با تهیه بروشور هایی نقاط مهم گردشگری و همچنین مهم ترین صنایع دستی استان را به میهمانان نوروزی معرفی کنند، اضافه کرد: مسائل بهداشتی، آب آشامیدنی، امکانات پزشکی، پارکینگ، جاده ها و... باید برای مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور فراهم شود.

 

وی با بیان مشکلات یادمان ها و شهرهای استان اولویت بندی شود چرا که به دلیل کمبود وقت و اعتبار نمی توان به همه آنها رسیدگی کرد، اذعان داشت: در ایام نوروز از ورود و تردد تانکر های عراقی به علت ترافیک زیاد در جاده های استان و همچنین خطر آفرین بودن جلوگیری می شود.

 

سرهنگ عبدالمجید عقیلی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خوزستان، نیز با بیان اینکه 13یادمان دفاع مقدس در خوزستان به نیروهای مسلح واگذار شده، تصریح کرد: از این تعداد 11یادمان در اختیار سپاه پاسداران و بسیج و دو یادمان نیز در اختیار ارتش قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در خوزستان 12 یادمان غیر اصلی داریم که جهت بازدید کاروان های راهیان نور به مدت دو ماه فعال می‌ شوند، عنوان کرد: در استان خوزستان 36 نقطه وجود دارد که زیر نظر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است و این اداره کل در مسئله راهیان نور وظیفه هماهنگ کننده بین دستگاه های مختلف را دارد.

 

همچنین قاسم قدرتی، رئیس پلیس راه استان خوزستان، با بیان اینکه سعی کنیم با توجه به حجم بالای مسافران نوروزی به استان، کاروان‌ های راهیان نور از مسیر ریلی وارد خوزستان شوند، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری همدیگر سفرهای ایمن و بی‌خطر را برای کاروان‌ های راهیان نور و مسافران نوروزی استان خوزستان فراهم کنیم.

 

در ادامه عبدالناصر ندایعلی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان، با اشاره به اینکه برای استقرار و اسکان کاروان ‌هایی که از سراسر کشور برای زیارت مشهد شهیدان به شهرهای مختلف خوزستان می‌ آیند 20 اردوگاه راهیان نور ساماندهی شده، اظهار کرد: خوزستان پایتخت دفاع مقدس است و در سال گذشته 300 نفر از زائران سرزمین نور از کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، کویت و عربستان سعودی بودند.

 

وی از برگزاری دوره ‌های آموزشی راهیان نور برای 200 استاد و 61 راوی دفاع مقدس خبر داد و خاطر نشان کرد: در ایام نوروز حدود چهار میلیون نفر در قالب کاروان ‌های راهیان نور به خوزستان می ‌آیند و در این راستا برنامه هایی برای آنها تدارک دیده شده است.

 

سید اسدالله موسوی، رئیس فوریت ‌های پزشکی خوزستان، نیز از فعالیت 150 پایگاه در تعطیلات نوروزی سال 93 در استان خبر داد و یاد آور شد: برای خدمات دهی به زائران سرزمین نور، 11 یادمان دفاع مقدس در شهرهای مختلف استان را با 300 نفر از نیروهای فوریت‌ های پزشکی زیر پوشش خود قرار دادیم.

 

وی با بیان اینکه همچنین در مسیرهای رفت و آمد کاروان ‌های راهیان نور در خوزستان پنج پایگاه سلامت را در نظر گرفتیم، ابراز داشت: فوریت‌ های پزشکی خوزستان در 47 نقطه از شهرهای مختلف در یادمان‌ های شهدا و مسیرهای منتهی به آنها به زائران سرزمین نور خدمات دهی انجام می ‌دهد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 343748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha